دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، سه چیز را دوست می دارد : کم گویی، کم خوابی و کم خوری ؛ و سه چیز را خداوند دشمن می دارد :پُرگویی، پُرخوابی و پُرخوری . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :17
بازدید دیروز :4
کل بازدید :167443
تعداد کل یاداشته ها : 191
103/2/29
10:35 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
کوثر بلاگ[0]
نوشتن یا نگارش عملی است که بشر بوسیله آن اندیشه هایش را مصور میکند. با نوشتن انسان می تواند افکار خود را به دنیایی که در دوردستهاست انتقال دهد. و هدف من از نوشتن ارتباط با مخاطبانی است که قابل مشاهده نیستند ولی وجودشان احساس می شود.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

تاریخچه حجاب

* حجاب در لغت به معنای مانع- پرده و پوشش آمده است. استعمال این کلمه، بیشتر به معنی پرده است. این کلمه از آن جهت مفهوم پوشش را می دهد که پرده وسیله ی پوشش است. ولی هر پوششی حجاب نیست بلکه آن پوششی حجاب نامیده می شود که از طریق پشت پرده واقع شدن صورت گیرد.

مراد از حجاب پوشش اسلامی است و مراد از پوشش اسلامی زن، این است که زن هنگام معاشرت با مردان، بدن خود را بپوشاند و به جلوه گری، خودنمایی و نمایشگری نپردازد. بنابراین حجاب معنای پوشش اسلامی دارای دو بعد ایجابی و سلبی است. بعد ایجابی آن، وجوب پوشش بدن و داشتن عفاف و بعد سلبی آن، حرام بودن خودنمایی و جنبه نمایشگری زن به نامحرم است.

* وظیفه پوشش که اسلام برای زنان معین گرده است بدنی معنی نیست که از خانه بیرون نرود. پوشش زن این است که زن در معاشرت خود با مردان بدن خود را بپوشاند و در حالی که پوشیده است به جلوگری و خود نمایی نپردازد.

* فلسفة حجاب از دیدگاه قرآن

سؤال: آیا در مورد حجاب آیه ای در قرآن کریم داریم؟

جواب: غیر از روایات دربارة علت حجاب آیات متعددی در قرآن کریم درباره حجاب بانوان و تأکید بر رحیما= رعایت عفت و پاکدامنی آنان نازل شده است.

«اَن یعرَفنَ فلا یوذینَ و کانَ اللهُ غفوراً»                             سورة احزاب- آیه 59

ادامه مطلب...

89/2/25::: 10:10 ع
نظر()
  
  

وظیفه یک معلم تعلیم اندیشه ها نیست بلکه تعلیم درست اندیشیدن است.

 

مفهوم علم

امروزه در زبان پارسی و عربی کلمه «علم» به معنای متفاوت بکار برده می شود.

معنای اصلی و نخستین علم، دانستن در برابر ندانستن است. قرآن کریم به این معنا اشاره دارد که  « هل یستوی الذین یعلمون و الذین لا یعلمون» ؟ آیا یکسانند آنان که می دانند و آنان که نمی دانند؟ (زمر/ 9) از این منظر به همه دانستنیها صرف نظر از نوع آنها علم گفته می شود مطابق این معنا، اخلاق، ریاضات، فقه، ‌دستور زبان، مذهب، زیست شناسی و نجوم همه علم اند...

 

تعلیم و تربیت از شئون اسلامی و خداوند است که این موهبت را به پیامبران و اولیای پاکش ارزانی کرده است.

 فرارسیدن دوازدهم اردیبهشت، روز بزرگداشت مقام استاد و معلم بر اساتید و دانشگاهیان فرهیخته مبارک باد.


89/2/12::: 12:22 ع
نظر()