دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه با کسی که از مدارایش ناگزیر است مدارا نمی کند، حکیم نیست . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :43
بازدید دیروز :17
کل بازدید :167506
تعداد کل یاداشته ها : 191
103/2/31
10:58 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
کوثر بلاگ[0]
نوشتن یا نگارش عملی است که بشر بوسیله آن اندیشه هایش را مصور میکند. با نوشتن انسان می تواند افکار خود را به دنیایی که در دوردستهاست انتقال دهد. و هدف من از نوشتن ارتباط با مخاطبانی است که قابل مشاهده نیستند ولی وجودشان احساس می شود.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

 

نیاز بشر به آموزه های عاشورایی پس از گذشت قرنها و پای نهادن به عصر تکنولوژی نه تنها از بین نرفته است، بلکه روز به روز فزون تر می گردد.

عاشورا به ما می آموزد که در ماجرای دفاع از دین، بصیرت بیش از چیزهای دیگر برای انسان لازم است.بی بصیرتها، بدون اینکه بدانند فریب می خورند. عاشورا پیام ها و درسهایی دارد. عاشورا به ما می آموزد که برای حفظ دین باید فداکاری کرد.در راه قرآن باید از همه چیز گذشت و در میدان نبرد حق و باطل، همه افراد اعم از کوچک و بزرگ، زن و مرد، پیر و جوان، امام و رعیت با هم در یک صف قرار گیرند.چرا که جبهه دشمن با همه توانایی های ظاهری بسیار آسیب پذیر است. همچنانکه جبهه بنی امیه به وسیله کاروان اسیران عاشورا در کوفه، شام و مدینه آسیب دید.

در ماجرای عاشورا فتنه هم یکی از ابزارهایی بود که دشمنان برای جریان عاشورا فراهم کردند و عده ای به اسم دین و ائمه حرکاتی می کردند که هیچ سنخیتی با نهضت و حرکت امام حسین (ع)نداشت و سعی داشتند با ظاهر سازی دینی و کارهای خلاف اندیشه، اهداف امام را زیر سؤال ببرند و این نشان از فتنه ای داشت که در جریان حادثه عاشورا ملموس بود و امام حسین (ع)برای آنها قیام کرد. قیامی که در طول تاریخ منحصر به فرد است. که این فتنه ها را ما در فتنه سال 88 مشاهده کردیم که چگونه دشمن از بی بصیرتی افرادی که پیرو خط امام بودند نفوذ کرده تا مانع از بیداری جهان اسلام شوند.

با توجه به درس های مکتب عاشورا باید عمق فتنه ها را بشناسیم و با فتنه گران که با ماهیتهای مختلفی در جامعه ظاهر می شوند برخورد شود. از اتهام گویی های غیرواقعی بپرهیزیم و با بصیرت دوست را از دشمن تمیز دهیم.

و طبق فرمایشات ولی امر مسلمین «و بالاخره هم نهضت عاشورا به فنای جبهه سفیانی منتهی خواهد شد».


90/9/13::: 1:30 ع
نظر()