دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس گفتن «نمی دانم» را واگذارد، به هلاکت گاه خود درآید [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :4
بازدید دیروز :48
کل بازدید :167515
تعداد کل یاداشته ها : 191
103/3/1
1:20 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
کوثر بلاگ[0]
نوشتن یا نگارش عملی است که بشر بوسیله آن اندیشه هایش را مصور میکند. با نوشتن انسان می تواند افکار خود را به دنیایی که در دوردستهاست انتقال دهد. و هدف من از نوشتن ارتباط با مخاطبانی است که قابل مشاهده نیستند ولی وجودشان احساس می شود.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

    «رحلت پیامبر عظیم الشأن و شهادت آقا امام حسن مجتبی (ع) و آقا امام رضا (ع) بر همه مسلمین تسلیت باد.»

رسول مهربانی و رحمت

از نگاه ویل دورانت) 1981- 1885 م:

این مورخ و نویسنده آمریکایی که میلیونها نفر در جهان آثار او را مطالعه می کنند در رابطه با شخصیت پیامبر اسلام (ص) چنین اظهار نظر می کند:

اگر میزان تأثیرگذاری این مرد بزرگ را بر مردم بسنجیم، باید بگوییم که حضرت محمد (ص) از بزرگترین بزرگان تاریخ انسانی است. وی درصدد بود سطح معلومات و اخلاق قومی را که از فرط گرمای هوا و خشکی صحرا به تاریکی توحش افتاده بودند، اوج دهد و دراین زمینه توفیقی یافت که از توفیقات تمام آرزوهای خود در راه دین رسیده باشد؛ زیرا او به دین اعتقاد داشت. محمد (ص) از قبایل بت پرستی و پراکنده در صحرا امتی واحد به وجود آورد که دین ایشان برتر و بالاتر از دین یهود و دین مسیح و دین قدیم عربستان بود، او آیینی ساده و دینی روشن و نیرومند با معنویاتی که اساس آن شجاعت قومی بود پدید آورد که پیروان آن طی یک نسل در یک صد معرکه نظامی پیروز شدند و در مدت یک قرن یک امپراتوری عظیم و پهناور به وجود آورد که در روزگار ما نیروی مهمی است که بر نیمی از جهان نفوذ دارد.

منبع: کتاب پنج گام دین، ص 185