دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ـ در سفارش به هشام : مبادا که حکمت را فرو افکنی و آن را نزد نادانان بنهی . [امام کاظم علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :41
بازدید دیروز :17
کل بازدید :167504
تعداد کل یاداشته ها : 191
103/2/31
10:51 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
کوثر بلاگ[0]
نوشتن یا نگارش عملی است که بشر بوسیله آن اندیشه هایش را مصور میکند. با نوشتن انسان می تواند افکار خود را به دنیایی که در دوردستهاست انتقال دهد. و هدف من از نوشتن ارتباط با مخاطبانی است که قابل مشاهده نیستند ولی وجودشان احساس می شود.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

پیام سوم: فلسفه حجاب

1- «ذلکَ اَدنی اَن یُعرَفنَ» حجاب به خاطر آن است که زن با حجاب شناخته شود.

در صدر اسلامی بعضی از زنان بی بند و بار بودند که نسبت به پوشیدن خود و حجاب اعتنا نمی کردند. خداوند حکیم دستور داد که زنان مؤمن و پاکدامن حجاب خود را کاملاً رعایت کنند تا در بین زنان، بانوان با عفت و پاکدامن از زنان بدحجاب و آلوده مشخص گردند. در حقیقت چادر و حجاب کامل نشانة پاکدامنی، ایمان، سلامت روح و شخصیت والای زن می باشد. در واقع حجاب مرزی است که زنانی را که دارای هویت فرهنگی و منزلت انسانی و معنوی هستند از زنان بی هویت و غرب زدن و ناآگاهی و گرفتار هوی و هوس جدا می سازد.

2- «فلا یُؤذَینَ» (حجاب و چادر برای آن است که زنان مورد اذیت و آزاد قرار نگیرند)

وقتی زن کاملاً خود را پوشانده و با پاکدامنی در جامعه و محل تحصیل و کار ظاهر شد، دیگر چشم ها به طرف او خیره نخواهد شد و از خطرات در امان خواهد ماند. و مردم به دیده احترام به او می نگرند. و اگر زن خود را نپوشاند و در اجتماع و محل کار و تحصیل با بدحجابی و برهنگی و اداء و اطوار رفت و آمد نمود، سبب جلب نظر بعضی از مردان و جوانان آلوده به خودو یا شنیدن حرف های زشت و ناپسند از طرف آنها خواهد شد. و آگاهی هم مورد هجوم حمله بعد از مردان آلوده قرار خواهد گرفت. در بعضی از مواقع جان و آبرویش را از دست خواهد داد.

<**ادامه مطلب...**>


89/2/25::: 10:29 ع
نظر()