دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادرانت، کسی است که به حق، برای تو بسیار خشم گیرد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :17
بازدید دیروز :17
کل بازدید :167480
تعداد کل یاداشته ها : 191
103/2/31
6:46 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
کوثر بلاگ[0]
نوشتن یا نگارش عملی است که بشر بوسیله آن اندیشه هایش را مصور میکند. با نوشتن انسان می تواند افکار خود را به دنیایی که در دوردستهاست انتقال دهد. و هدف من از نوشتن ارتباط با مخاطبانی است که قابل مشاهده نیستند ولی وجودشان احساس می شود.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

 

هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی است برای ارزش نهادن به هدف والای شهادت

آیا تا به حال به این فکر کرده اید مردم فلسطین در چه شرایطی زندگی می کنند؟ چه نعمتهایی که خداوند در اختیارشان قرارداده ولی آنها از بهره مندی آن محرومند؟ آیا به این فکر کرده اید که برای لحظاتی خودمان را جای آنها بگذاریم، اگر شما از نعمتهایی که خداوند در اختیارتان قرار داده نتوانید استفاده کنید چه حسی به شما دست خواهد داد؟ اگر از آرامشی که برای زندگیتان نیازمندید محروم باشید چه عوارضی برای شما در پی خواهد داشت؟ اگر در مقابل چشمانتان عزیزانتان را قتل و عام کنند و شما نتوانید از آنها دفاع کنید و انتقام بگیرید چه زجری برای شما در پی خواهد داشت؟ اگر قادر به دفاع از ارزشهای کشورتان نباشید چیزی جز پوچی برایتان حاصل خواهد آورد؟ اینها اندکی از هزاران سؤال ذهنهای فعال و آینده نگر است که چگونه می توان از سرگذشت کشورهای دیگر عبرت گرفت؟ چطور می توان بر هجوم فتنه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، علمی و ... غلبه کرد؟

چطور می توانیم خونهای پاکی را که برای حفظ این ارزشها و نعمات خداوند، بر زمین ریخته شده فراموش کنیم؟! امروز ما شاهد بیداری اسلامی هستیم که کشورهای منطقه با الگو گرفتن از همین ارزشها و دفاع مقدس ایران اسلامی به آن دست یافته اند.

حکومت دینی و اسلامی بهترین حکومت دنیاست. امروز فهمیده اند که حکومت دموکراسی و لیبرالی چیزی جز شکست و نیستی به دنبال ندارد. از برکات دفاع مقدس بیداری در کشورهای منطقه و حتی در کشورهای بزرگ دنیاست. چه آمریکا و چه انگلیس باور کنند یا نکنند جهان اسلام بیدار شده اند. وقتی ملت مصر به بیداری رسیدند و پرچم ظلم را به زمین افکندند آمریکا باید حساب خود را بکند. آمریکا باید باور کند که بیداری کشورهای جهان از ملت سرافراز ایران نشأت گرفته و ادامه خواهد داشت.

ولی آیا تا به حال به این فکر کرده اید که ما در برابر حفظ این ارزشها چه قدم مثبتی برداشته ایم؟ چطور  می توانیم این امانت را به دست آیندگان برسانیم؟ با انتقادهای کوبنده و کوبیدن دولت و یا انتقاد همراه با پیشنهاد سازنده برای پیشرفت جامعه؟ چرا مغزهای بیدارمان برای حفظ اتحاد و ارزشهای دفاع مقدس از ارائه پیشنهادهای کارا و مفید خودداری می کنند؟ چرا منافع شخصی را به منافع جامعه ترجیح می دهند؟ آیا به این فکر می کنند که اگر فاقد جامعه ای ارزشمند باشند منافع شخصی شان فاقد هرگونه ارزشی خواهد بود؟

 امروز دانش آموزان، دانشجویان و دانش پژوهان همه باید بدانند که دفاع شهدای بزرگوارمان باعث احیاء شدن محیطی امن برای تحصیل علم و دانش این عزیزان شده است. قدر این فضا و محیط را بدانند و اجازه ندهند دشمن و استکبار بر آنها نفوذ کنند.

در انتها خاطر نشان می کنم برای پیشرفت علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ... ما نیازمند به جامعه ای سالم با بهره گیری از اتحاد و حفظ ارزشها در برابری دشمنان بیگانه ایم. باید سعی کنیم با اتکال به خداوند متعال و پیروی از مقام معظم رهبری بر فتنه های شوم دشمنان غلبه کنیم تا شاهد ایرانی سرافراز و پیروز باشیم.

 


90/6/22::: 9:38 ص
نظر()