دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادرانت، کسی است که به حق، برای تو بسیار خشم گیرد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :36
بازدید دیروز :4
کل بازدید :167299
تعداد کل یاداشته ها : 191
103/2/21
1:58 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
کوثر بلاگ[0]
نوشتن یا نگارش عملی است که بشر بوسیله آن اندیشه هایش را مصور میکند. با نوشتن انسان می تواند افکار خود را به دنیایی که در دوردستهاست انتقال دهد. و هدف من از نوشتن ارتباط با مخاطبانی است که قابل مشاهده نیستند ولی وجودشان احساس می شود.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

  «شهادت سرور و سالار شهیدان آقا اباعبدالله الحسین (ع)

و یاران با وفایش بر شیعیان آن حضرت تسلیت باد»

       امام حسین (ع) برای اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسیدند در روز عاشورا اقامه نماز در اولویت قرار دارد تا با زنده نگه داشتن نماز عاشورا یاد و خاطره شهدای کربلا را زنده نگه داریم.

اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا:

روز عاشورا وقتی ظهر شد، ابوثمامه صیداوی یکی از یاران امام حسین (ع) هنگام ظهر به آن حضرت عرض کرد: دوست دارم قبل از آن که در رکاب تو فدا گردم این نماز را که وقتش رسیده با تو بخوانم امام حسین (ع) فرمود: خداوند تو را از نماز گزاران قرار دهد که مرا به یاد نماز انداختی، از دشمن بخواهید مهلت دهد تا ما نماز را بخوانیم سپس امام حسین (ع) با جمعی از اصحاب نماز ظهر را خواندند و زهیر و سعید بن عبدا... به عنوان سپر در جلوی آن حضترت ایستادند به گونه­ای که 13 تیر بدن سعید اصابت کرد و به شهادت رسید. 


89/9/25::: 9:31 ع
نظر()
  
  

  

 هدف از قیام امام حسین چه بود؟

چرا امام حسین با این که می دانستند چه سرنوشتی در انتظار اوست، زن و فرزندان خود را در بدترین شرایط قرار داند؟

شرایط آن زمان به قدری مسموم بود که اصل دین در خطر قرار گرفت و امام حسین (ع) در این موقعیت تصمیم به قیام گرفتند.

هدف از قیام؟

هدف قیام امر به معروف و نهی از منکر بود و هدف از امر به معروف و نهی از منکر فراهم ساختن فضایی مناسب برای انجام فرایض الهی است.

امام حسین (ع) می فرمایند: من قیام می کنم تا در جامعه زشتیها رواج پیدا نکند، از خوبیها فاصله نگیرم و به بدیها نزدیک نشوم. حاضر به قیام شدند با اینکه می دانستند خود و فرزندانش قطعه قطعه خواهند شد حتی فرزند 6 ماهه اش و با قیام خود نشان دادند که انسان محور همه چیز نیست بلکه ملاک ارزشها، کتاب و سنت الهی است.   


  
  

 

عید کمال دین . سالروز اتمام نعمت و هنگامه اعلان وصایت و ولایت امیر المومنین علیه السلام بر شیعیان و پیروان ولایت خجسته باد.


هان! ای مردمان! علی را برتر بدانید، که او برترین انسان از زن و مرد بعد از من است.... هرکه با او بستیزد و بر ولایتش گردن ننهد نفرین و خشم من بر او باد. (خطبه ی غدیریه)
خورشیدچراغکی زرخسار علیست / مه نقطه کوچکی ز پرگار علیست
هرکس که فرستد به محمد صلوات / همسایه دیوار به دیوار علیست