دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، گمشده مؤمن است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :50
بازدید دیروز :4
کل بازدید :167313
تعداد کل یاداشته ها : 191
103/2/21
7:53 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
کوثر بلاگ[0]
نوشتن یا نگارش عملی است که بشر بوسیله آن اندیشه هایش را مصور میکند. با نوشتن انسان می تواند افکار خود را به دنیایی که در دوردستهاست انتقال دهد. و هدف من از نوشتن ارتباط با مخاطبانی است که قابل مشاهده نیستند ولی وجودشان احساس می شود.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

 

هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی

و هشت سال دفاع مقدس گرامی باد.

      این روزها هنگامی که یادی از دفاع مقدس می شود، دنیایی از شرف و حماسه ملتی نجیب و آزاده در اذهان تداعی می شود که عطر معنویت و صفای خاصی به ما ارزانی می دارد. ملتی که با پرورش رزمندگانی حماسه آفرین مفهوم روشن «تعبد در برابر ولایت» را به نمایش گذاشتند و با انگیزه «ادای تکلیف» در پی «مرجع و رهبر» خود سر از پا نشناخته، به جبهه های حق علیه باطل شتافتند و طلوع عشقی بی بدیل را ترسیم کردند و به پیروزی بزرگی که حفاظت از وجب به وجب سرزمین اسلامی و صیانت از مکتب و عقیده بود دست یازیدند.


89/6/31::: 3:5 ع
نظر()
  
  

 

یُریدُونَ لِیُطفئُِوا نُورَ اللَّهِ بِأَفوَاهِهِم وَاللَّهُ مُتِمَّ نُورِهِ وَلَو کَرِهَ الکافِرون

 می خواهند نور خدا را با دهانهای خود خاموش کنند، ولی

خدا کامل کننده نور خودش است ولو کافران خوش ندارند.

                               (صوره صف، آیه 8)

   البته این عمل آنان تازگی ندارد، در دوران انقلاب عمل وقیحانه سلمان رشد و دیگر خائنین نمونه هایی از توطئه های آنهاست.

البته آنها با این عمل وقیحانه هدف خاصی را دنبال می کنند. هدف آنها اختلاف بین مسلمانان و مسیحیان است. آنها فکر می کنند که با آتش کشاندن کتاب آسمانی، مسلمانان نیز به کلیسای مسیحیان حمله خواهند کرد و انجیلها را به آتش خواهند کشید. ولی مسلمانان با اتحاد و همبستگی توطئه آنها را شناخته و  مانع نفاق بین مسلمانان و مسیحیان خواهند شد.

 

ما وبلاگ نویسان حادثه حتک حرمت به ساحت قرآن کریم را که توسط صهیونیست ها و با حمایت آمریکا انجام گرفت محکوم می کنیم.

                                                                                            کوثر بلاگ


89/6/27::: 10:43 ص
نظر()
  
  

عید سعید فطر پیشاپیش بر همه مسلمین فرخنده و مبارک باد.

امیرالمؤمنین على(علیه السلام) در یکى از اعیاد فطر خطبه اى خوانده‏ اند و در آن مؤمنان را بشارت و مبطلان را بیم داده ‏اند:
 اى مردم! این روز شما روزى است که نیکوکاران در آن پاداش مى‏گیرند و زیانکاران و تبهکاران در آن مایوس و ناامید مى‏گردند و این شباهتى زیاد به روز قیامتتان دارد، پس با خارج شدن از منازل و رهسپار جایگاه نماز عید شدن به یاد آورید خروجتان از قبرها و رفتنتان را به سوى پروردگار، و با ایستادن در جایگاه نماز به یاد آورید ایستادن در برابر پروردگارتان را و با بازگشت ‏به سوى منازل خود، متذکر شوید بازگشتتان را به سوى منازلتان در بهشت‏ برین، اى بندگان خدا، کمترین چیزى که به زنان و مردان روزه ‏دار داده مى‏شود این است که فرشته‏اى در آخرین روز ماه رمضان به آنان ندا مى‏دهد و مى‏گوید:
 «هان! بشارتتان باد، اى بندگان خدا که گناهان گذشته‏ تان آمرزیده شد، پس به فکر آینده خویش باشید که چگونه بقیه ایام را بگذرانید.»


89/6/17::: 1:54 ع
نظر()
  
  

 

        مسلمانان نمی‌توانند در برابر سازش‌های ننگین سکوت کنند، این ساز‌ش‌ها خیانت است و باید در برابر خیانت به پا خواست. همه باید با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز قدس دشمنان را مایوس کنند. شرکت در راهپیمایی یک وظیفه ملی و شرعی نیست و هیچ عذری برای شرکت نکردن در این راهپیمایی موجه نیست. حضور در راهپیمایی حمایت از قدس شریف قبله اول مسلمانان و اعتراض به جنایت‌های ضد بشری رژیم غاصب اسرائیل و استکبار جهانی است، ملت ایران بار دیگر حضور خود را به عرصه نمایش غیرت و مردانگی و شجاعت تبدیل می‌کنند. سکوت در برابر اقدامات رژیم صهیونیست سکوت در برابر ننگ و ظلم و انسان‌کشی و تجاوز است و مسلمان‌ها نباید در برابر این تجاوزات سکوت کنند. امروز مردم بی‌گناه و بی‌پناه غزه و فلسطین مظلومانه یکی پس از دیگری به دلیل نسل‌کشی‌‌‌ رژیم پلید صهیونیستی در خاک مدفون می‌شوند.          به امید پیروزی قدس عزیزمان - کوثر بلاگ


89/6/12::: 3:36 ص
نظر()
  
  

فضیلت شب قدر

 

شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است. خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است.
در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد. این شب شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است.
عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است. در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود.
ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان علیه السلام می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند.
شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه و تأکید شده است.
در بعضی از تفاسیر آمده است که روزی پیامبر اکرم فرمود:«یکی از بنی اسرائیل لباس جنگ پوشید و هزار ماه (هشتاد سال) از تن بیرون نیاورد و پیوسته مشغول یا آماده جهاد فی سبیل الله بود.»
یاران پیامبر تعجب کردند و آرزو کردند چنین فضیلت و افتخاری برای آنها نیز میسر شود؛ در این هنگام بود که سوره قدر نازل شد و بیان شد که « شب قدر از هزار ماه عبادت و جهاد برتر است.»

نمایش تصویر در وضیعت عادی

        التماس دعا کوثر بلاگ
ایام سوگواری اول مظلوم عالم- امیرالمومنین (ع) بر همه شیعیان تسلیت باد.