دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خوشا کسى که معاد را به یاد آورد ، و براى حساب کار کرد ، و به گذران روز قناعت نمود ، و از خدا راضى بود . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :13
بازدید دیروز :4
کل بازدید :167276
تعداد کل یاداشته ها : 191
103/2/21
4:11 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
کوثر بلاگ[0]
نوشتن یا نگارش عملی است که بشر بوسیله آن اندیشه هایش را مصور میکند. با نوشتن انسان می تواند افکار خود را به دنیایی که در دوردستهاست انتقال دهد. و هدف من از نوشتن ارتباط با مخاطبانی است که قابل مشاهده نیستند ولی وجودشان احساس می شود.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

گل تقدیم شمانوروز آغاز بهارگل تقدیم شما

نوروز آغاز بهار و موسم اعتدال طبیعت و لطافت هواست. نوروز، بازگشت حیات مجدد به طبیعت خفته است و نزول برکات آسمانی و درختان لباس سبز نوروزی می پوشند. در دامن کوه ها و صحراها فرش زمردین سبزه ها گسترده می شود. در حقیقت روز عید طبیعت را جشن می گیرند. در روایتی از پیامبر گرامی (ص) آمده است: باد بهاری با بدن های شما همان عمل کند که با درختان می کند. بهار نشانه قیامت است همانطور که در فصل بهار گیاهان مرده زنده می شوند برای انسان هم همینطور است.

نمایش تصویر در وضیعت عادی

بیائید در حلول آغاز سال جدید همراه با دعای ظهور ولی عصر 360 بار دعای یا مقلب القلوب و الابصار  برای 360 روزی که در پیش داریم بخوانیم.                  سال نو پیشاپیش مبارک گل تقدیم شما


88/12/29::: 5:54 ع
نظر()
  
  

 

            مختصری از حوادث مهم 88                                

     سال 88 سال مهمی برای کشور بوده و دستاوردهای مهمی داشت. اول اینکه سال دهه چهارم انقلاب اسلامی بوده است. و ملت ما گردنه های مهمی را پشت سر گذاشته و دستاوردهای زیادی نیز بدست آمده. اما ملت با بصیرت تمام آن را پشت سر گذاشت. حضور 85 درصدی در پای صندوق رأی که حضوری بی سابقه و پرشکوه که افتخاری بزرگ برای ایرانی و همه مسلمانان بوده است. حماسه مهم دی ماه که نشان داد مردم، دلداده امام حسین (ع) و اهل بیت هستند و به دشمنان اجازه نخواهند داد به ارزش ها و اعتقادات مسلمان توهین کنند و مشت محکمی بر دهن همه آنها خواهند زد. دوم دستاوردهای علمی مهمی را در پی داشت که از آن جمله می توان به ساخت ناوشکن جماران، که تنها 7 کشور دنیا توانستند این ناوشکن را بسازند و ساخت موشک ماهواره بر، و پیروزیهای مکرر سربازان امام زمان در دستگیری خائنین و اغتشاشگران و ... در سال 88 بوده است. در نهایت همه این موفقیت ها به دست نیامد مگر با اتحاد و همدلی بین ملت و رهبری و امیدواریم سالهای آینده هم این اتحاد و همدلی بیشتر شود تا همه توطئه گران در نطفه خفه شوند.

     و اما ما هم از خدمات همه دولتمردان تشکر می کنیم که با همه پستی و بلندی ها با استقامت و شجاعت از امتحان سربلند بیرون آمدند. و از همه سیاستمداران این ملت می خواهیم همه اختلافات و مشکلات جناحی را کنار گذاشته و همه برای ایرانی پویا و قدرتمند تلاش کنیم.

     در پایان درحالی که در آخرین لحظات پایان سال 88 قرارداریم، بیایید همه کینه ها، دو دستگی ها، جناح بندی ها و تیرگی های سال 88 را کنار گذاشته و با اتحاد و یکدلی برای پویایی و شکوفایی ایران همراه با سلامتی امام زمان دعا کنیم و از خداوند بخواهیم همراه با تعجیل در ظهور آن حضرت اتحاد و همبستگی همه مسلمین را نزدیکتر بفرماید.

الهم العجّل لولیک الفرج


88/12/29::: 1:48 ع
نظر()
  
  

مصاحبه با امام زمان علیه السلام:

یا صاحب الزمان! حضور شما عرض سلام و تحنیت دارم.

* سلام خدا بر تو باد.

 - در موارد مختلفی سوالاتی وجود دارد که خواستم از محضرتان بپرسم. اما در ابتدا لطف بفرمایید و خودتان را معرفی کنید.

* من حجت خدا در میان بندگان و یکتا بازمانده ی روی زمین هستم. من کسی هستم که روی زمین را پر از عدل و داد می کنم، آن چنان که پر از جور و ستم شده است.

- آقاجان! با اجازه ی شما وارد سوال ها می شوم:

متأسفانه در دوران غیبت، عده ای از شیعیان به علت بی خبری از حضرت شما و به وقوع نپیوستن ظهور، در موضوع امامت، و حتی در حی و حاضر بودن شما، دچار شک شده اند؛ حتماً این اتفاق برای شما درناک است، این طور نیست؟

* بله از تردید گروهی از شما در امر دین و شک و سرگردانی آن ها در امر امامت، آگاه شدم. این خبر مرا غمناک کرد، به خاطر شما، نه به خاطر خودمان، و ما را در مورد خودتان ناراحت کرد و نه نسبت به خودمان، چون خداوند با ماست و نیازی به غیر او نداریم.

- امیدوارم به لطف خداوند و دعای خیر شما، ما در دینمان دچار تردید نشویم.

یا صاحب الزمان! برای آخرین سوال می خواهم از حضورتان بخواهم که بفرمایید کدام دسته از شیعیان بیشتر شما را می آزارند؟

* نادانان و کم خردان شیعه و کسانی که پر و بال پشه از دینداری آنان برتر و محکم تر است، ما را آزاد می دهند.

یاد مهدی (ع) محمد خادمی شیرازی ص 267 احتجاج طبرسی. ج.2 ص 278  

امام مهدی علیه السلام می فرمایند:

  همانا ما در رسیدگی به شما کوتاهی نمی کنیم و یاد شما از خاطرمان نمی رود. بعضی از مردم بر این اعتقادند که با وجود قرآن و عقل، دیگر نیازی به حضور امام نیست. ببینیم وجود امام چه برکاتی دارد و آیا ما به تنهایی می توانیم از پس همه ی این امورات برآییم؟

  در روایات می خوانیم به خاطر وجود امام است که درختان میوه می دهند و میوه ها به ثمر می رسند. باران می بارد و رودها جاری می شوند و گیاهان و سبزیجات می رویند. ناراحتی ها برطرف می شوند و زخم ها و شکستگی های روحی و جسمی التیام پیدا می کنند.  وجود امام باعث ثُبات آسمان و زمین است. امام پناه مردمان و فریادرس بیچارگان است. امام امین خداست، حافظ دین خدا و دعوت کننده مردم به سوی خداست. آیا واقعاً من به تنهایی و با عقل خودم، می توانم حد و حدودی را که خداوند تعیین کرده، از کتابی استخراج کنم که بزرگترین دانشمندان هم از درک عمق آن عاجزند

    آیا واقعاً نیاز به یک عالم به علوم الهی که خداوند به او علم بیکرانی عطا فرموده، و از هرگونه خطا و اشتباه به دور است احساس نمی شود؟


  
  

 

     امروز که نه جنگ داخلی هست، نه خبری از صدامیان، و نه ضد انقلاب آن قدرت دهه ی شصت، به هر ترتیب، حتی اگر دشمنان ما قوی تر از گذشته باشند، ما باید از آنها قوی تر باشیم که این گونه هم هست. فاصله ی قدرت و اقتدار دو جبهه ی کنونی در سطح جهان، یعنی جهان غرب با جهان اسلام به شدت به هم نزدیک شده است. در گذشته، فاصله ی بین جهان غرب با جهان اسلام چنان بود که تصور مقابله با آنها برای مسلمانان بسیار مبهم بود و هر مسلمانی به این رقابت، با نگاهی ناامید و مبهم می نگریست.

      اما امروز به یمن وجود رهبری عظیم الشأن و ملتی آگاه، فاصله چنان کم است که هر آن احتمال شکست کامل جهان غربی و تشییع جنازه ی تفکر لیبرالی وجود دارد. در این مبارزه ی نفس گیر، رهبر و ملت ایران بار تمامی ملت های مسلمان را به دوش کشیدند و ای کاش، روز بیداری آنها هم زودتر از آینها برسد تا شتاب حرکت اسلام در سطح جهان، بیش از اینها بشود.

      ملت ایران و مسئولان متعهد نظام اسلامی در راه تحقق آرمان های حضرت امام (ره) ایثارگرانه تلاش کرده اند و با از خودگذشتگی هرچه تمام تر، نیازهای روز را دریافته و در جهت رفع آنها اقدام کرده اند. ملت ایران و مسئولان متعهد نظام اسلامی به خوبی می دانند که ادامه ی این مسیر، کار آسانی نیست و هر روز توطئه ای از راه می رسد تا مانع حرکت باشد؛ از این رو به لحظاتی بر می گردند که گوهر ناب انقلاب اسلامی را در آنجا می شود به نظاره نشست، فهمید، امیدوار شد و دوباره به تلاش ادامه داد.

     شک نکنیم اگر متکی به خداوند و مجهز به فرهنگ ایثار و شهادت باشیم، این ماییم که پیروز این جنگ خواهیم بود. شرط است اگر ما ثابت قدم بمانیم و را شهدایمان را ادامه دهیم، انقلاب اسلامی ایران به سراسر جهان گسترش پیدا خواهد کرد. ما امیدی چون امام زمان (عج) داریم که این شرط را ضمانت کرده است؛ براساس این تضمین است که در جهانی شدن انقلاب اسلامی، تردیدی وجود ندارد.


88/12/26::: 9:29 ع
نظر()
  
  

معنای تروریست؟

در عرف بین الملل تروریست به معنای به کارگیری خشونت و ایجاد رعب و وحشت برای نائل شدن به اهداف سیاسی است.

1-     کشتار بی گناهان 

2-     ایجاد ترس

3-     رسیدن به مقاصد سیاسی

با این 3 دلیل به نظر شما معنای واقعی تروریست چیست؟ و چه کسانی از سردمداران اصلی آنها هستند؟ آیا به نظر شما از سردمداران اصلی تروریست جز آمریکا، انگلیس و صهیونیسم چه کسان دیگری می توانند باشند؟ آمریکاییان عراق را اشغال کرده و برآنها سلطه می کردند بعد هم در افغانستان دست به اعمال تروریستی زدن و خانه­های آنها را بمباران می کنند و اکنون نیز در پاکستان با بکارگیری یک مشت افراد بی سروپا و بی دین و پرورش آنها با الگوی تروریستی مانند ریگی سعی کردند رعب و وحشت را در جنوب ایران رقم زنند . بعد از دستگیری ریگی توسط سربازان امام زمان دست به بازی تبلیغاتی زده تا به این شیوه مردم جهان که بی خبر از جنایات ریگی و خائنین دیگر هستند را فریب داده و مانع از توسعه کشورهای رو به رشد شده و هم جهان در سلطه خود نگه دارند.

مثال دیگر از این توطئه ها، گروه تروریستی پژاک که از طرف آلمان حمایت می شود و در کردستان دست به اعمال تروریستی می زدند و بعد آنها را دستگیر کرده و شروع به بازی تبلیغاتی می کنند. سپس آنها را آزاد کرده تا به این وسیله به دنیا بفهمانند که ما از تروریستها حمایت نمی کنیم بلکه این ایران است که حامی اصلی تروریست است. آنها می خواهند با بازی سیاسی و تبلیغاتی ایران و نظام اسلامی را بدنام کنند و ماهم به آنها می گوئیم مردم ایران و جهان اسلام  بیدار هستند.  و به شما نشان خواهند داد که نه تنها گول این تبلیغات سیاسی را نخواهند خورد بلکه اسلام را در کشور شما هم ترویج خواهند داد و تا سربازان امام زمان در کشور ما هوشیارند همه حیله های آنها را خنثی کرده تا ملت اسلام را به منجی زمان تحویل نمایند.


88/12/21::: 9:8 ع
نظر()
  
  
   1   2   3   4      >