دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شناخت خویشتن، از حکمت است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :47
بازدید دیروز :4
کل بازدید :167310
تعداد کل یاداشته ها : 191
103/2/21
7:39 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
کوثر بلاگ[0]
نوشتن یا نگارش عملی است که بشر بوسیله آن اندیشه هایش را مصور میکند. با نوشتن انسان می تواند افکار خود را به دنیایی که در دوردستهاست انتقال دهد. و هدف من از نوشتن ارتباط با مخاطبانی است که قابل مشاهده نیستند ولی وجودشان احساس می شود.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) بر همه شیعیان بویژه وبلاگ نویسان محترم تسلیت باد.


89/2/26::: 11:7 ص
نظر()
  
  

پیام چهارم: بشارت و امید

شاید کسی در اثر نداشتن آگاهی مرتکب گناهان زیادی از جمله گناه بدحجابی شده است و به خاطر همین گناه جامعه و جوانان بسیاری را آلوده کرده است. اکنون که متوجه شده وجدانش او را زجر می دهد، و پیش خود می گوید چه کنم؟ آیا خداوند مرا می بخشند یا نه؟ در این جا خداوند مهربان می فرماید:

«و کانَ اللهُ غَفوراً رحیما» (خداوند بخشنده و مهربان است)

در واقع خداوند بزرگ به بنده اش می فرماید: ای بنده گناهکارم که پشیمان شده ای و از ته دل توبه کرده ای، نه تنها گناهانت را می بخشم بلکه به خاطر توبه و اعمال خیری که انجام می دهی درهای رحمتم را برایت می گشایم.

                                               نمایش تصویر در وضیعت عادی

* خداوند در آیه 30 سوره نور می فرماید:

قُل لِلمومنینَ یَغضُّوا مِن اَبصارِهِم وَ یحفَظو فروجَهم ذلک اَزکی لَهم اِنَّ الله خبیرٌ بما یَصنَعون.

از امام باقر (ع) چنین نقل شده است که جوانی از انصار در مسیر خود با زنی روبرو شد، چهرة آن زن نظر آن جوان را به خود جلب کرد تا اینکه وارد کوچة تنگی شد، باز همچنان به پشت سر خود نگاه می کرد ناگهان صورتش به دیوار خورد و شکافته شد. با خود گفت به خدا سوگند من خدمت پیامبر (ص) می رود و این ماجرا را بازگو می کنم. هنگامی که چشم رسول خدا (ص) به او افتاد فرمود: چه شده است؟ و چون ماجرا را نقل کرد. در این هنگام جبرئیل نازل شد و آیة فوق را آورد.


89/2/25::: 10:30 ع
نظر()
  
  

 

پیام اول: حجاب به چیست؟

قرآن کریم در سوره نور آیه 31 فرمود:

زنها باید سر و گردن خود را مقنه بپوشانند (ولیضرِبنَ بِحُمُرِهِنَّ عَلی حبوبِهِنَّ) ولی سوره احزاب آیه 59 می فرماید: زنها در برابر نامحرم و بیرون از منزل چادر و یا روسری های بلند که شبیه چادر یا کمی کوچکتر از چادر است سر نمایند. بنابراین یک آیه اصل پوشش را می فرماید و آیه دیگر چادر را بیان می نماید. زیرا با سرکردن چادر زن بهتر می تواند اندام و برجستگی های بدن خود را بپوشاند.

پیام دوم: چگونگی سر کردن چادر

منظور از یدنینَ نزدیک کردن جَلباب (چادر) به بدن است که زن چادر خود را به گونه ای سر کند که چادر به راحتی از دور بدن کنار نرود. (چنین نباشد که چادر جنبه تشریفاتی داشته باشد.) به طوری که در منزل در نزد نامحرم و یا در کوچه و خیابان عبور نماید و زینت و مو و اعضای بدنش نمایان شود.

در حقیقت اینگونه چادر سرکردن نشانه نداشتن آگاهی از دین و از ضعف ایمان به روز قیامت خبر می دهد. و چه زیباست با نوان عزیز و پاکدامن مقنعه ای را زیر چادر سر نمایند تا اگر در اثر بی توجهی چادرشان مقداری کنار رفت، زینت و بدنشان نمایان نگردد.

 


89/2/25::: 10:16 ع
نظر()