دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برادری را نزد جفاکاران مجوی . آن را نزد پایبندان [آزرم] و وفاداران بجوی . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :51
بازدید دیروز :4
کل بازدید :167314
تعداد کل یاداشته ها : 191
103/2/21
8:16 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
کوثر بلاگ[0]
نوشتن یا نگارش عملی است که بشر بوسیله آن اندیشه هایش را مصور میکند. با نوشتن انسان می تواند افکار خود را به دنیایی که در دوردستهاست انتقال دهد. و هدف من از نوشتن ارتباط با مخاطبانی است که قابل مشاهده نیستند ولی وجودشان احساس می شود.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

آغاز سال تحصیلی جدید بر همه دانش پذیران و فعالان عرصه علم و دانش گرامی باد.

آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس با 4 میلیون دانشجو و 13 میلیون دانش آموز فردا در سراسر کشور آغاز می شود. باید بدانیم که مدرسه و دانشگاه خانه دوم نوجوانان و جوانان مان است و قابل توجه است که تعلیم و تربیت در مدرسه آغاز می شود و در دانشگاه شکوفا می شود. طرح تحول بنیادین نظام آموزشی نیاز به هماهنگی و همکاری همه جانبه بین خانواده ها و مسئولین آموزشی دارد تا جوانان ما بتوانند در آرامش کامل به تهذیب نفس بپردازند.


  
  

هفته دفاع مقدس را با یاد و شهیدان و امام شهدا و ایثارگران عرصه جهاد و شهادت گرامی می داریم.

31 شهریور ماه آغاز یاد شهدای گرانقدر 8 سال دفاع مقدس بر جانبازان و ایثارگرانی که در این 8 سال جان خود را نثار کردند و از کشور عزیز خود دفاع کردند گرامی باد. این دفاع جانانه نیروهای مسلح دشمنان را تسلیم کرد و جز شکست چیزی عایدشان نشد. چرا آنها یه جنگ با ایران برخواستند؟ آیا جز این است که ایران اسلامی خواهان استقلال بود. یک ملت مسلمان با تشکیل حکومت اسلامی و مقاومت آن در مقابل هجوم همه دشمنان بزرگ به مقابله برخواست و به جهانیان نشان دادند که هرچند ممکن است اختلاف نظر در بعضی از موارد داشته باشند ولی در راه دفاع از مرز و بوم کشور و ملت جان خود را نثار اسلام و ملت می کنند و هیچ دشمنی نمی تواند به آنها غلبه کند.

درس ماندرگار این دفاع مقدس این است که مراقب چراغ سبزهای فتنه گران داخلی هم باشند که دشمنان با استفاده از نیروهای خودی قصد دارند بر کشورمان غلبه کنند. چطور در مورد هولوکاس به هیچ وجه به نویسندگان و مردم جهان اجازه اظهار نظر نمی دهند ولی اهانت به مقدسات کشورهای اسلامی (اسلام، قرآن و پیامبر اسلام (ص) را به راحتی انجام می دهند. آیا این آزادی بیان است.

درس دیگر این است که در هر شرایطی دست از دفاع انقلاب اسلامی بر نمی داریم.

و اما درس آخر این است که این دفاع به ما آموخت باید به جوانان اعتماد کرد. اگر نظری به مزار شهدایمان بیاندازیم خواهیم دید که اکثر شهدای عزیزمان از جوانان این مرزو بوم بودند که از انقلاب دفاع کردند و به پیروزی رسیدند ولی صد حیف که جایشان اکنون خالی است. همچنین دانشمندان کنونی مان که عاشق این نظام و انقلاب هستند از جوانان عزیز این مرزو بوم هستند.

 


91/6/31::: 10:24 ص
نظر()
  
  

همراه با مسلمانان جهان، اهانت به حضرت رسول اکرم (ص) که در فیلمی ضد اسلامی محصول کشور آمریکا و با حمایت رژیم سفاک صهیونیسم صورت گرفته است را محکوم می کنیم.

بار دیگر فتنه انگیزان بزرگ آمریکا و صهیونیسم دست به توطئه و نمایش فیلمی سخیف نسبت به پیامبر اکرم (ص) و اسلام زده اند. این شرم آور است که یک میلیارد مسلمانان جهان اهانت می کنند و ملتهای بین الملل مانع از آن نمی شوند و این امر حاکی از آن است ابرقدرتهای پوشالی جز فتنه انگیزی و تفرقه بین مسلمانان هدف دیگری ندارند. و جالب اینکه سازند آن یک یهودی صهیونیسم است. اما از نگاه دیگر نشان از آن دارد که مردم دنیا متوجه پیشرفت اسلام و بیداری اسلامی شده اند و این امر موجب خشم و رنج دشمنان مان شده است که این طور با ساختن فیلم بر ضد پیامبر اکرم (ص) حقارت خود را ثابت کرده و قصد دارند آتش درون خود را به این شیوه خاموش کنند و به خیال خود سعی دارند مانع از این بیداری اسلامی شوند. غافل از آنکه این فتنه ها باعث بصیرت و اتحاد بیشتر بین مسلمین خواهد شد و این فتنه ها چیزی جزء آب در هاونگ کوبیدن نیست.

سازنده فیلم ضد اسلامی در آمریکا که اخیرا جنجالهایی بوجود آورده ، پنج میلیون دلار کمک از صهیونیستها دریافت کرده است.
به گزارش تلویزیون پرس تی وی ، رسانه های آمریکا گزارش داده اند که آمریکایی اسرائیلی تبار پشت ماجرای فیلم ضد اسلامی اخیر است. انتشار این فیلم احساسات مسلمانان جهان را جریحه دار کرده و باعث یورش مردم به کنسولگری وسفارت آمریکا در مصر و لیبی شده است.
نشریه وال استریت ژورنال گزارش داد تهیه کننده و کارگردان این فیلم موهن فردی پنجاه و دو ساله به نام سام باسیل است که از حدود یکصد حامی یهودی پنج میلیون دلار برای ساخت فیلم خود دریافت کرده است.او به وال استریت ژورنال گفته است سال گذشته با همکاری شصت هنرپیشه و چهل و پنج خدمه فیلم دو ساعته خود را ظرف سه ماه ساخته است.


91/6/23::: 10:34 ص
نظر()
  
  

رهبر معظم انقلاب در هشتمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد که همچنان وضع کنونی جهان نیز در آن ترسیم شده، به شرح ذیل است:

"رؤسای محترم جمهور و دولت‌ها، هیأت‌های محترم نمایندگی، حضّار ارجمند؛ بیایید لحظاتی جهان بزرگ و پر مسأله‌ی خود را از جایگاهی فراتر از مشکلات مقطعی، موضعی و محلّی بنگریم. "

"این به معنای کوچک و کم اهمیّت انگاشتن مسایلی نیست که هر یک از آنها ملّتی را در زیر فشارهای طاقت‌فرسا، له کرده و میلیون‌ها آدمی را در دوزخی از بی‌عدالتی، فقر، گرسنگی، جنگ و بیماری و جهل زندانی ساخته بلکه برای راه یافتن به قلّه‌ای است که در آن فرصتی برای مشاهده‌ی منشأ و چارچوب همه‌ی آن پدیده‌های غم‌انگیز، دست دهد و هندسه‌ی معیوب و ناهنجاری را که بر روابط سیاسی و اقتصادی کنونی جهان و نیز بطور برابر، بر ذهنیّت جلاّدان و قربانیان حاکم است، دیده و شناخته شود."

"این تکلیفی بزرگ، همتی بلند و امیدی زوال‌ناپذیر را از آنان که به چنان واقعیّتی دست یابند، طلب می‌کند. اما بی شک کلید حقیقی و قطعی حلّ همه‌ی آن مشکلها را نیز به ما نشان می‌دهد و ما را از کجروی و گم کردن جبهه‌ی حقیقی و اشتباه دوست و دشمن بر کنار می‌دارد."

"مشکل اصلی در یک جمله آن است که دنیا، نظام سلطه را پذیرفته است. بگذارید از سخن‌ها و قالب‌ها فراتر برویم، داعیه‌ها و شعارها را با عمل‌ها و سیاست‌ها تطبیق کنیم، و نیز استثناهای معدود و انگشت‌شمار را هم ملاک قرار ندهیم... خواهیم دید که نه فقط قدرت‌های بزرگ، ابرقدرت‌ها، تقسیم‌کنندگان جهان و آنان که منافع خود را ولو در آن سوی عالم، بر منافع کشورها و ملّتها ترجیح می‌دهند و طلبکارانه آن را می‌جویند، بلکه حتّی خود آن کشورها و ملّتها و رهبران نیز سلطه‌گری یعنی اولویّت منافع سلطه‌گران را چون جبر تخلّف‌ناپذیری، گردن نهاده‌اند.

اگر نظام سلطه در زمان‌های گذشته به صورت لشکرکشی و برده‌کُشی امپراتورها تجلّی می‌کرد، امروز به شکل شبکه‌ی بسیار پیچیده‌ی جهانی در مظاهر و حوزه‌های بسیار متعدد حیات ملّتها ظاهر شده است."

نظام سلطه توانسته است برای خود اقتصادی خاصّ، روابط سیاسی‌ ویژه و از همه بالاتر فرهنگ سلطه را ایجاد کند. لذا اگر دیروز برای مقابله با سلطه‌ی امپراتورها آمادگی و دفاع نظامی ملّتها کفایت می‌کرد، امروز حتّی برای احساس سلطه از سوی ملّتها، نیاز به فعّالیّت و تلاش جدی وجود دارد و مقابله با آن حقیقتاً ابعاد وسیعی یافته است.

زورمندان جهان، امروز فقط به دلیل برخورداری از ابزارهای قدرت، تحکم می‌کنند، مداخله می‌کنند، قضاوت می‌کنند، نظام اقتصادی و روابط داد و ستد با ضعفا را یک جانبه تعیین می‌کنند و حتّی مفاهیم عالی انسانی همچون آزادی، حقوق بشر، تروریسم و امثال آن را به میل خود تفسیر می‌کنند و خلاصه همه جا بر اساس منافع و تشخیص خود عمل می‌کنند...

پیام بزرگ انقلاب ما به ملّت‌های مقتدر، آن است که گردن نهادن به نظام سلطه‌ی اراده‌ی قدرتمندان را فقط به دلیل قدرتشان، مشروعیت بخشیدن، گناه و غلط و خود بزرگترین وسیله‌ی سلطه‌ی نامشروع است.

انقلاب بزرگ اسلامی ما، راز توفیق در آزمایش عظیم خود را این می‌داند که جداً و حقیقتاً به قدرت لایزال الهی و به مردم تکیه کرده و قدرت‌های معارض و مهاجم را شکست‌پذیر دانسته است.

با این روحیّه است که ما امروز نظام جهانی ظلم و انظلام را صریح و بی‌مهابا نفی می‌کنیم، این را وظیفه‌ی خود دانسته و به پیشرفت آن عمیقاً امیدواریم.

دستورات اسلام و همچنین دستورات صریح پیامبر اسلام (ص) در مفاهیم و روابط بین‌المللی آن است که ما نمی‌توانیم در قبال تجاوز در هر گوشه‌ی دنیا که به وقوع پیوندد، بیطرف بمانیم ولو اینکه مستقیماً به منافع ملّی ما مربوط نگردد...

نفس به وجود آمدن این جنبش، عصیان و طغیانی از طرف کشورهای مستقل جهان سوم، علیه نظام سلطه بوده است. امروز نیز جهان سوم برای تحرک و سازماندهی تلاش‌های خود، چارچوبی بهتر از غیرمتعهّدها نمی‌شناسد.

ما برای ارزیابی دستاوردها یا ضعف‌ها باید ببینیم جنبش در این مسیر، یعنی رفع نظام سلطه و جایگزین کردن روابط عادلانه چه کرده است؟ از گذشته درس بگیریم و آینده را با پشتوانه‌ی آن، بسازیم...

جنبش باید پرچمدار عدل و مقابله با سلطه در جهان باشد... جنبش باید در دفاع از حقوق ملّت‌های جهان سوم و در شکستن شبکه‌ی سلطه، الگوی شجاعت و قاطعیت باشد و این با مصلحت‌اندیشی‌های متداول امکان‌پذیر نیست...

... از آن‌جا که فعّالیّت نظام سلطه تنها در بعد سیاسی نیست، بلکه توانسته است منطق فرهنگی خاصّ خود و شبکه‌ی اقتصادی و تبلیغاتی وابسته به خود را نیز به وجود آورد، دفاع در مقابل آن نیز باید همه‌جانبه باشد. .. افزایش بصیرت و آگاهی سیاسی ملّتها سد محکمی در مقابل سیل بنیان‌کن فرهنگ سلطه که هموارکننده‌ی راه نفوذ نظامی، سیاسی و اقتصادی و برقرار نگهدارنده‌ی شبکه‌ی سلطه است، خواهد بود...


  
  

تروریسم کیست؟

تروریسم در معنای امروزی، هرگونه کشتار فردی یا جمعی به قشر مظلوم و قانونمدار برای سرکوب و ساکت کردن آن از ادامه فعالیت می باشد.

تروریسم خود را از عموم دور نگه داشته و مخفیانه و یا منافقانه دست به کشتار و سرکوب می زند. کشورهای استکباری همچون انگلیس، آمریکا و اسرائیل از سردمداران اصلی تروریسم در جهان هستند. و برای رد گم کردن و منحرف کردن ملتها دست به مظلوم نمایی نموده و جنایتهای شان را به گردن یک ملت مظلوم و بی دفاع می اندازند تا خود را تبرعه کرده و به اعمال وقیحانه خود ادامه دهند.

چرا ترور صورت می گیرد؟ ترور در صورتی انجام می گیرد که فرد یا گروهی از نفوذ و قدرت شخص یا دولتی در هراس باشند و چون در مقابله با آن ضعیف هستند به صورت ناشناس یا مخفیانه دست به جنایت می زنند تا مانع از ادامه فعالیت یا قدرت شوند.

8 شهریور روز مبارزه با تروریسم است و انفجار بمب در دفتر نخست وزیری و به شهادت رسیدن دو بزرگرمرد تاریخ رجایی و باهنر را بر خود لازم دانسته تا مطلبی در این مورد به قلم بیاورم. همانطور که می دانید کشور عزیزمان ایران یکی از طعمه های اصلی برای تروریسم است. ولی چرا ایران؟ به نظر می رسد استقلال هر کشوری که زیر سلطه استکبار هستند و از منابع آن استفاده می کنند به مزاج تروریسم ها خوشایند نباشد. چون استقلال یک کشور و قدرتمند شدن آن باعث ضعیف شدن استکبار می شود. در دنیای امروز با توجه به وسایل ارتباط جمعی، کشورهای دیگر به سرعت تحت تأثیر هم قرار می گیرند و موفقیت یک کشور الگویی برای کشور دیگر خواهد شد و ترس استکبار از این مورد است. متأسفانه از زمان انقلاب تاکنون جمهوری اسلامی ایران مکرراً مورد حمله های وحشیانه تروریسم ها قرار گرفته است و با توجه به لطمه های جبران ناپذیری که به کشورمان زده است، خوشبختانه ملت و دولت ما مصمم تر و استوارتر از همیشه به پاسداری از انقلاب و فعالیت های علمی، اقتصادی، فرهنگی و ...  ادامه داده و به دشمنان اسلام اجازه نداده است منابع آیندگانمان را به تاراج ببرند.

در پایان خدا را شاکریم که کشور و ملتمان را زیر سایه آقا و سرومان امام عصر (عج) قرار داده است که تاکنون استوار و محکم در مقابل قدرتهای ظالم و تروریسم ایستاده ایم.

 


91/6/8::: 2:13 ص
نظر()
  
   1   2      >