دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه بداند و عمل کند و بیاموزد، در ملکوت اعظم بس بزرگ به شمار آید . [عیسی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :12
بازدید دیروز :4
کل بازدید :167275
تعداد کل یاداشته ها : 191
103/2/21
4:6 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
کوثر بلاگ[0]
نوشتن یا نگارش عملی است که بشر بوسیله آن اندیشه هایش را مصور میکند. با نوشتن انسان می تواند افکار خود را به دنیایی که در دوردستهاست انتقال دهد. و هدف من از نوشتن ارتباط با مخاطبانی است که قابل مشاهده نیستند ولی وجودشان احساس می شود.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

ماه رمضان ماه خداوند، ماه نزول قرآن و از شریف‌ترین ماه‌های سال است. در این ماه درهای آسمان و بهشت گشوده و درهای جهنم بسته می‌شود، و عبادت در یکی از شب‌های آن ( شب قدر ) بهتر از عبادت هزار ماه است.
رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در خطبه شعبانیه خود درباره فضیلت و عظمت ماه رمضان فرموده است: «ای بندگان خدا! ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوی شما روی آورده است؛ ماهی که نزد خداوند بهترین ماه‌ها است؛ روزهایش بهترین روزها، شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعاتش بهترین ساعات است.
بر مهمانی خداوند فرا خوانده شدید و از جمله اهل کرامت قرار گرفتید. در این ماه، نفس‌های شما تسبیح، خواب شما عبادت، عمل‌هایتان مقبول و دعاهایتان مستجاب است.
پس با نیت‌ای درست و دلی پاکیزه،‌ پروردگارتان را بخوانید تا شما را برای روزه داشتن و تلاوت قرآن توفیق دهد. بدبخت کسی است که از آمرزش خدا در این ماه عظیم محروم گردد. با گرسنگی و تشنگی در این ماه، به یاد گرسنگی و تشنگی قیامت باشید.»


آن گاه پیامبر اکرم وظیفه روزه‌داران را برشمرد و از صدقه بر فقیران، احترام به سالخوردگان، ترحم به کودکان، صله ارحام، حفظ زبان و چشم و گوش از حرام، مهربانی به یتیمان و نیز عبادت و سجده های طولانی، نماز، توبه، صلوات، تلاوت قرآن و فضیلت اطعام در این ماه سخن گفت.

دعاى پیامبر(ص) هنگام رویت هلال رمضان

صدوق علیه الرحمه در کتاب من لا یحضره الفقیه آورده «و کان رسول الله صلى الله علیه و آله اذا اهل هلال شهر رمضان استقبل القبلة و رفع یدیه و قال: «اللهم اهله علینا بالامن و الایمان،و السلامة و الاسلام، و العافیة المجللة و الرزق الواسع، و دفع الاسقام، اللهم ارزقنا صیامه و قیامه و تلاوة القرآن فیه، و سلمه لنا، و تسلمه منا و سلمنا فیه‏»

رسول الله(صلى الله علیه و آل) هنگامى که رویت هلال رمضان مى‏فرمود، رو به قبله مى‏نمود و دستهاى مبارکش را بلند مى‏کرد.و مى‏گفت: پروردگارا این ماه را بر ما نو گردان به امن و امان، و سلامتى و اسلام، و تندرستى شایان تشکر، و روزى فراخ، و بر طرف ساختن دردها و ناملایمات، بار پروردگارا روزى کن ما را روزه و قیام براى عبادت، و تلاوت قرآن در این ماه، و او را براى ما سالم و تمام گردان، و او را از ما سالم بدار، و ما را در این ماه سالم و تندرست فرما.

دعاى امام على(علیه السلام) هنگام رؤیت هلال رمضان

امیر المؤمنین (علیه السلام) مى‏فرماید: آنگاه که دیدى هلال (ماه رمضان) را فلا تبرح، خشم نگیر و عصبانى نشو، و «قل اللهم انى اسالک خیر هذا الشهر، و فتحه و نوره، و نصره،و برکته، و طهوره، و رزقه، و اسئلک خیر ما فیه و خیر ما بعده، و اعوذ بک من شر ما فیه و ما بعده، اللهم ادخله علینا بالامن و الایمان، و السلامة و الاسلام، و البرکة و التقوى، و التوفیق لما تحب و ترضى‏»

و بگو بار پروردگارا خیر و خوبى در این ماه را از تو مى‏خواهم و همچنین فتح و پیروزى (بر شیطان) و نورانیت، و یارى (بر روزه‏دارى) و برکت و طهارت، و روزى این ماه را از تو مى‏طلبم، و از تو خیر آنچه در این ماه هست و بعد از ماه مسئلت مى‏نمایم، و به تو پناه مى‏آورم از شر و بدى آنچه در این ماه مى‏باشد، و آنچه بعد از آن است، بار پروردگارا این ماه را با امن و امان و ایمان به تو و سلامت نفس و نعمت اسلام، و برکت و تقوى و توفیق یافتن به آنچه تو دوست مى‏دارى و راضى مى‏گردى بر ما وارد گردان (که همه اوصاف شایسته را در این ماه داشته باشیم).


91/4/30::: 9:18 ص
نظر()
  
  

 

در کشور عشق مقتدا خامنه ای است

فرماندهی کل قوا خامنه ای است

دیروز اگر عزیز مصری یوسف بود

امروز عزیز دل ما خامنه ای است

سالروز ولادت رهبر معظم انقلاب، آقا سید علی مبارک باد.


  
  

فلسفه انتظار در تفکر شیعی، امیدبخشی به انسان حقیقت جو و تقویت روحیه جهاد و مقاومت میان مجاهدان مسلمان و مستضعفان جهان است.

اعتقاد به منجی جهانی، بیش و کم در همه ادیان توحیدی ملاحظه می شود و دکترین مهدویت در اندیشه دینی ما از قوام و استحکام لازم برای تحکیم مبانی فکری جنبش جهانی علیه استکبار، استعمار و استثمار برخوردار است.

تبیین و اشاعه اندیشه انتظار و تمهید شرایط ظهور مهدی موعود (عج) و حاکمیت جهانی دولت کریمه مهدوی، وظیفه همه پیروان آن حضرت به ویژه دانشوران ایران اسلامی است.

جامعه دانشگاهی کشور با شناخت شرایط حساس فعلی جهان اسلام وگسترش جنبش های اسلامی، بیش از همه اقشار ملت وظیفه آگاهی بخشی و رسالت روشنگری و حضور در صحنه چالش های فکری را بر عهده دارد.

امید است با استعانت از خداوند متعال و فعالیت بیش از پیش به ویژه در عرصه های علمی و پژوهشی ، در ایفای مسئولیت خطیر خویش، تحت توجهات خاصه ولی عصر(عج) و نایب بر حق آن حضرت، موفق و مؤید باشیم.


  
  

میلاد با سعادت منجی عالم بشریت،حضرت ولی عصر، مهدی موعود (عج) بر  همه شیعیان و منتظران آن حضرت مبارک باد.

منظور از او می آید و زمین را زنده می کند همان نهمین فرزند من است که زمین را با ظهورش با عدالتش احیاء می کند.(پیامبر اعظم ص)

 

حقیقتاً اگر جامعه، جامعه ای باشد با ظلالت و ظلم، جامعه ای که خوبیها به بدیها تبدیل شده باشد نیازمند به این عدالت و ظهور است. اگر امام ما ظهور نمی کند به خاطر این است که دل ما منتظر آن بهار نیست. کینه ها در دل ما وجود دارد. در هنگام ظهور کینه ها از دل بیرون می رود. اگر دستورات قرآن، اهل بیت و انقلاب اسلامی را به خوبی انجام دهیم مقدمه ظهور او را فراهم خواهیم کرد.

منتظر واقعی کسی است که زمینه ظهور امام زمانش را فراهم می کند. در زمان ما امام (ره) با فداکاری، تلاش و تدبیرش یکی از منتظران واقعی ولی عصر (عج) بود.یک منتظر واقعی نه تنها در برابر حق و مظلومیت سکوت نمی کند بلکه از آنها دفاع می کند، همان کاری که امام راحل انجام داد.

 و اما وظیفه ما در روز میلادش این است که با تمام وجود به برپایی جشنی باشکوه اقدام کنیم.همه مسئولند به نحو شایسته نام امام عصرمان را در بین همگان با شکوه جلوه دهند.


  
  

 

میلاد حضرت علی اکبر (ع) مصادف با روز جوان است.

این روز بر همه جوانان مسلمان مبارک و فرخنده باد.

جوانانی که همه هجمه های دشمن در پی اغفال آن است تا سرمایه این مملکت را به تاراج ببرند. همانطور که امام (ره) فرمودند جوانان گره گشای دوران سخت است این جوانان بودند که در 8 سال دفاع مقدس پوزه دشمنان را به خاک مالیدند. سربازان گمنام امام زمان ما همین جوانان هستند. امروز وظیفه این جوانان تحصیل علم، تهذیب نفس و در کنار آن فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی اسلامی است.


  
  
   1   2      >