دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شیفته دانش داناترین مردم است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :35
بازدید دیروز :4
کل بازدید :167298
تعداد کل یاداشته ها : 191
103/2/21
1:28 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
کوثر بلاگ[0]
نوشتن یا نگارش عملی است که بشر بوسیله آن اندیشه هایش را مصور میکند. با نوشتن انسان می تواند افکار خود را به دنیایی که در دوردستهاست انتقال دهد. و هدف من از نوشتن ارتباط با مخاطبانی است که قابل مشاهده نیستند ولی وجودشان احساس می شود.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

فرخنده میلاد با سعادت حضرت صدیقه طاهره، روز مادر و زن بر همه شیعیان مبارک

یکی از دلایلی که جامعه اسلامی ما از استحکام خوبی برخوردار است، اصالت مادرانمان در جامعه و محیط خانه است. فاطمه زهرا (س) به عنوان یک زن الگو برای همه زنان و مادران است.

مفهوم صدیق کسی است که صادقانه در پیشگاه خداوند بندگی می کند و فاطمه زهرا صدیقه بود و صادقانه به دستورات الهی عمل می کرد.

زن به عنوان مادر در حفظ شئون و مقام خود باید در عرصه های علمی- فرهنگی و ... پیشرفت. هرچه زن در این زمینه ها پیشرفت کند جامعه سالم تری خواهیم داشت. فرزندانی که تربیت یافته چنین زنانی باشد یک دانشمند با تقوا می شود. یک روحانی با تقوا می شود و ...

امیدواریم خداوند به همه مادران سلامتی و طول عمر عنایت فرماید.


  
  

کاش می‏شد از اول شروع کنیم! تو بنشینی و من روبه رویت زانو بزنم و از نو هجّی کنم آب را و بابا را که باز نشسته است در خانه سالمندان؛ چشم به راه پدیده‏ای به نام مرگ. بنشین تا دوباره کتاب و دفترم لبریز شود از طعم «سارا انار دارد» ای کاش باز هم مادر در باران بیاید و برای بی‏رمقی دستانم سبد سبد نان مهربانی بیاورد! اصلاً دستم را بگیر تا از سادگی سفره کوکب خانم، توشه‏ای بردارم، به آغل حسنک سری بزنم و بشنوم صدای حیوانات زبان بسته را که داد میزنند: «من گرسنه‏ام. حسنک کجایی؟»می‏خواهم تصمیم کبری بگیرم که هیچ وقت یادم نرود .

روز معلم، روز تشکر و قدردانیه. روز سپاس ازمعلمای عزیزمونه که برای ما خیلی زحمت می‏کشند؛ اون‏هایی که تمام وقت خودشون رو برای با سواد کردن ما بچه‏ها، صرف می‏کنن و با تلاش زیاد، به ما خواندن و نوشتن یاد می‏دن. آرزوی همه معلم‏ها، اینه که ما درس بخونیم، به شهر علم و دانش وارد بشیم و از صحرای خشک و بی‏آب و علف نادونی بگذریم…! این‏طوری وقتی بزرگ می‏شیم، آدم موفقی می‏شیم و پیروز و سربلند، زندگی می‏کنیم و به انسان‏های دیگر هم کمک و خدمت می‏کنیم. ما می‏تونیم با درس خوندنمون، آرزوی معلم‏های زحمت‏کش رو برآورده کنیم معلم عزیزم روزت مبارک تا اخرین روز عمر فداکاریت را فراموش نمیکنم دوستت دارم.


91/2/12::: 9:38 ص
نظر()
  
  

 

ایام سوگواری دخت نبی اکرم (ص)، همسر شیرخدا، مادر شهید مظلوم کربلا فاطمه زهرا (س) به محضر حضرت آقا امام زمان (عج) و شما عزیزان و بر تمامی شیعیان و دلسوختگان آن حضرت تسلیت عرض میکنم.

 

رنگ پاییز به دیوار بهاری افتاد
بر در خانه خورشید شراری افتاد
تکیه بر در زدنش دردسرش شد به خدا
او کنار در و در نیز کناری افتاد
بعد یک عمر مراعات کنیزان حرم
عزه ی خاتمه آخر به چه کاری افتاد
خواست تا زود خودش را برساند به علی(ع)
سر این خواستن خود 2، 3 باری افتاد
ناله ای زد که ستون های حرم لرزیدند
به روی مسجدیان گرد و غباری افتاد
وقت برگشت به خانه همه جا خونین بود
چشم یاری به قد و قامت یارش افتاد
آن قدر فاطمه از دست علی بوسه گرفت
بعد از آن بود که دگر رفت و کناری افتاد.


91/2/5::: 5:5 ع
نظر()
  
  

هیچ صدقه ای بالاتر از حرف حق نیست.

دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دستور امام راحل گرامی باد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سازمانی نظامی است که در نخستین روزهای پس از انقلاب ایران در سال 1357به فرمان سیدروح‌الله خمینی (بنیانگذار و رهبر نظام جمهوری اسلامی ایران) تشکیل شد. و در دوم اردیبهشت ماه 1358 رسماً کار خود را آغاز کرد.  

براساس قانون اساسی وظیفه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حفاظت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است. دشمنان فکر می کردند می توانند به نقشه های شومشان برسند غافل از اینکه خداوند پشتیبان این ملت است.امروز در عرصه های مختلف معنوی، نظامی، علمی، اجتماعی، سیاسی و ... سپاه دوش به دوش نیروی های مصلح جانفشانی زیادی برای این نظام انجام داده است که شایسته تقدیر و تشکر می باشد.

ما شاهد بودیم که چگونه در بدترین شرایط از ارتش و ملت دفاع کرده اند.سپاه بازوی قدرتمند ولی فقیه است به خصوص این که از نیروی مردمی و بسیج برخوردار است که نشان از مردمی بودن آن است. شاهد بودیم که این نهاد انقلاب با بصیرت و دشمن شناسی و با پیروی از ولایت فقیه چگونه توانسته است در ایجاد بصیرت در بین ملت مؤثر باشد. اگر نگاهی به ارتش لبنان بیاندازیم می بینیم که این نیروی حزب ا... بود که با رهبری سیدحسن نصرا... توانست بر اسرائیل با آن توان تسلیهاتی که از همه ابرقدرتهای جهان تأمین می شدند غلبه کنند.بله سپاه همان نیروی حزب ا... است. در جریان فتنه 88 اگر ایثار و دشمن شناسی سپاه نبود فتنه دشمن شناسایی نمی شد. البته به پشتوانه رهبری مقتدرانه ولی امر مسلمین بود که بصیرت را در میان مردم ایجاد کردند.

اکنون ما باید از این نهاد رهبری به شایستگی قدردانی کنیم.و این همان بسیج 20 میلیونی است که امام راحل در ابتدای انقلاب از آن یاد کردند و چه شایسته این زمان را پیش بینی کرده بودند.


91/2/2::: 12:9 ع
نظر()