دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ شرفى برتر از اسلام نیست ، و نه عزتى ارجمندتر از پرهیزگارى و نه پناهگاهى نکوتر از خویشتندارى ، و نه پایمردیى پیروزتر از توبت و نه گنجى پرمایه‏تر از قناعت . و هیچ مال درویشى را چنان نزداید که آدمى به روزى روزانه بسنده نماید ، و آن که به روزى روزانه اکتفا کرد آسایش خود را فراهم آورد و در راحت و تن آسانى جاى کرد ، و دوستى دنیا کلید دشوارى است و بارگى گرفتارى ، و آز و خودبینى و رشک موجب بى‏پروا افتادن است در گناهان ، و درویشى فراهم کننده همه زشتیهاست در انسان . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :48
بازدید دیروز :4
کل بازدید :167311
تعداد کل یاداشته ها : 191
103/2/21
7:44 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
کوثر بلاگ[0]
نوشتن یا نگارش عملی است که بشر بوسیله آن اندیشه هایش را مصور میکند. با نوشتن انسان می تواند افکار خود را به دنیایی که در دوردستهاست انتقال دهد. و هدف من از نوشتن ارتباط با مخاطبانی است که قابل مشاهده نیستند ولی وجودشان احساس می شود.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

    «رحلت پیامبر عظیم الشأن و شهادت آقا امام حسن مجتبی (ع) و آقا امام رضا (ع) بر همه مسلمین تسلیت باد.»

رسول مهربانی و رحمت

از نگاه ویل دورانت) 1981- 1885 م:

این مورخ و نویسنده آمریکایی که میلیونها نفر در جهان آثار او را مطالعه می کنند در رابطه با شخصیت پیامبر اسلام (ص) چنین اظهار نظر می کند:

اگر میزان تأثیرگذاری این مرد بزرگ را بر مردم بسنجیم، باید بگوییم که حضرت محمد (ص) از بزرگترین بزرگان تاریخ انسانی است. وی درصدد بود سطح معلومات و اخلاق قومی را که از فرط گرمای هوا و خشکی صحرا به تاریکی توحش افتاده بودند، اوج دهد و دراین زمینه توفیقی یافت که از توفیقات تمام آرزوهای خود در راه دین رسیده باشد؛ زیرا او به دین اعتقاد داشت. محمد (ص) از قبایل بت پرستی و پراکنده در صحرا امتی واحد به وجود آورد که دین ایشان برتر و بالاتر از دین یهود و دین مسیح و دین قدیم عربستان بود، او آیینی ساده و دینی روشن و نیرومند با معنویاتی که اساس آن شجاعت قومی بود پدید آورد که پیروان آن طی یک نسل در یک صد معرکه نظامی پیروز شدند و در مدت یک قرن یک امپراتوری عظیم و پهناور به وجود آورد که در روزگار ما نیروی مهمی است که بر نیمی از جهان نفوذ دارد.

منبع: کتاب پنج گام دین، ص 185


  
  

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (ع)

اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش بر همه عزاداران حسینی تسلیت باد.

اکنون چهلمین روز عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین و چهل روز از آن قیام خونین می گذرد. مفهوم عزاداری حسینی چیست؟ چرا عزاداران حسینی چهل روز به سوگ می نشینند؟

عزاداری واژه ای است که نشان دهنده رفتار و مراسم خاصی است که در مواقعی ویژه، توسط اقوام و ملل گوناگون انجام می شود و به معنای سوگواری و اقامه عزا به خاطر مرگ کسی است و عزادار، کسی است که در مرگ عزیزانش سوگوار و ماتم زده است. عزاداری شیعیان برای اهل بیت پیامبر (ع) نوعی همدردی با آنان و به یاد آوردن فضائل و اهداف و آرمان آنان است که موجب گرایش به سوی الگوگیری از آنان می شود. چهل روز عزاداری حسینی به نوعی تصفیه اعمال مان است چرا که با زنده نگهداشتن عزاداری و یاد امام حسین (ع) بسیاری از گناهان در این ماه محو و یا کمرنگ می شود. درک فلسفه عاشورا بسیار عمیق است چرا که شاید برای بسیاری از عزاداران درک به معنی واقعی صورت نگیرد. مظلومیت و هدف والای امام حسین (ع)، صبر و استواری حضرت زینب (س)، وفاداری 72 تن از یاران و ... همگی دست به دست هم دادند تا درسی باشد برای آیندگان و ما آزمونش را در دی ماه 88 مشاهده کردیم. مردم حسینی ما 7 ماه مانند یاران امام حسین با مظلومیت تمام شاهد برخی فتنهای دشمنان خارجی بودند و صبورانه تحمل می کردند تا نظام اسلامی زنده بماند و در روز عاشورای حسینی شاهد تجلی همبستگی و همدلی میان امت و ولایت بودیم و این یکی از آموزه های عزاداری حسینی است. نتیجتاً می توان گفت: عزاداری برای حضرات معصومین (ع) و مخصوصاْ امام حسین (ع) در واقع، تنظیم شعائر الهی، دینی و مذهبی است.

و اما اگر ما بخواهیم اسلام و نظام اسلامی زنده بماند و همچنان استوار در مقابل دشمنان بایستد باید درسهای عاشورا را مرور کنیم تا با زنده نگهداشتن یاد و خاطره عاشورا در آزمون های بعدی هم موفق و سربلند باشیم.

ای کشته بی غسل و کفن، پیراهنت کو

ای تلعت نورانی، وجه حسنت کو

از گلشن زهرا نرسد نغمه به گوشم

آن اصغر نشکفته گل یاسمنت کو

افسوس که یاران همه کردن جدایی ...


91/10/14::: 8:7 ص
نظر()
  
  

حماسه یوم الله 9 دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت فقیه گرامی باد.

9 دی ماه اوج وحدت امت با ولایت و یادآور دفع فتنه های داخلی و خارجی است. 8 ماه از شروع فتنه می گذشت و در ایام عزای امام حسین همانطور که ولی فقیه پیش بینی کرده بود، فتنه کم کم رنگ خود را از دست می داد. عاشورا آمد اما نه آن طور که هر سال آمده بود. آن سال امام حسین (ع) مظلوم تر از پیش آمد. ظهر، ظهر عاشورا بود اما این بار حرمت سالار شهیدان نوع دیگر هدف گیری می شد. پس از 8 ماه خون جگر خوردن کاسه صبر ملت ایران لبریز شد و به یکباره خروشید. مردم صبر در این روز را جایز نمی دانستند و آن روز تجلی دلداگی و همدلی امت و ولایت بود. این طبیعت همدلی یک ملت است و این خواست خدا بود که موجبات رحمت خود را بر این ملت ارزانی داشت که البته حضور آگاهانه ملت نیز شایان توجه است. ملت نشان داد برای حفظ آرمان های انقلاب ایستاده است و بی حرمتی به امام و نظام را تحمل نخواهد کرد. ملت برای چندمین بار نشان داد که در صحنه حاضر است و به دشمنان اجازه نخواهد داد در سرنوشت آنان دخالت کنند.

اگر صدها بار برای هوشیاری این ملت سجده شکر بجای بیاورم بازهم کم است.

«رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای»

و اما از ویژگی های برجسته این روز:

1-دلبستگی مردم به نظام و رهبری

2-ایمان دینی و احساس مسئولیت و بصیرت مردم

وقتی مردم فهمیدند که آنها با دین ما ضدیت دارند ریشه فتنه را شناسایی و بر علیه دشمنان نظام قیام کردند که به سرکوبی فتنه گران ختم شد کردند.