دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که خصومت را از حد درگذراند گناه ورزید ، و آن که در آن کوتاهى کرد ستم کشید ، و آن که ستیزه جوست نتواند از خدا ترسید . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :15
بازدید دیروز :4
کل بازدید :167278
تعداد کل یاداشته ها : 191
103/2/21
4:51 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
کوثر بلاگ[0]
نوشتن یا نگارش عملی است که بشر بوسیله آن اندیشه هایش را مصور میکند. با نوشتن انسان می تواند افکار خود را به دنیایی که در دوردستهاست انتقال دهد. و هدف من از نوشتن ارتباط با مخاطبانی است که قابل مشاهده نیستند ولی وجودشان احساس می شود.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

 

انتخابات مظهر حضور مردم است؛ دخالت مردم در سرنوشت خود است.با هر انتخاباتی، خون تازه ای در کالبد کشور دمیده می شود و به خاطر همین هم هست که همیشه که دشمن خواسته است یا نباشد یا کمرنگ باشد.

یک نماینده خوب باید بداند و احساس مسئولیت داشته باشد.دلسوزی و وجدان سیاسی داشته باشد مهمتر از اینها متدین باشد.

رهبر معظم انقلاب:  یکى از مسائل، همین مسئله‌ى نقش مردم و حضور مردم است - این خیلى چیز بااهمیتى است - که یکى از مظاهر عمده‌ى آن، انتخابات است.لذا در نظام جمهورى اسلامى، انتخابات یک امر واقعى است؛ یک چیز شکلى و صورى نیست.اینجور نیست که بخواهیم از دیگران تقلید کنیم؛ که چون دیگران به نام دموکراسى انتخابات دارند، ما هم انتخابات داشته باشیم؛ نه، انتخابات یک امر واقعى است براى دخالت دادن نظر مردم و رضاى عامه؛ همانى که در فرمان معروف امیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) به مالک اشتر هست که: رضاى عامه را بر سُخط خاصه ترجیح بده، و نترس از سُخط خاصه به خاطر رضاى عامه.


  
  

امروز حضور 3 نسل انقلاب در سی و سومین تولد انقلاب، نشان از تجلی شکوه و عظمت بود. همه برای ایران، اسلام و انقلاب به میدان آمده بودند. ملت با حضور خود نشان داد که با هوشیاری و حضور در صحنه هرگونه فتنه ای را مهار خواهند کرد. با وجود اینکه مستکبران همه تلاش خود را انجام دادند تا با فشار آوردن به ایران آن را از پیشرفت هسته ای باز دارند ولی موفق نشدند و ایران استوار تر از گشته فعال در عرصه هسته ای است.


  
  

در حلول سی و سومین بهار انقلاب اسلامی ایران شاهد شعله های مقدس انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه بودیم و امروزه مردم عاصی از بی دینی ، بیش از همه به اسلام روی آورده اند تا در انتظار افق رو به فردای، روشنی اسلام عزیز و ناب محمدی گستره عالم را فراگیرد.

جمهوری اسلامی ایران در مقابل تمامی چالشهای طراحی شده توسط قدرتهای سلطه‌جو شامل هشت سال جنگ تحمیلی، اقدامات تروریستی که منجر به شهادت دانشمندان فخیم، تحریمهای اقتصادی و دخالتهای کینه‌توزانه در امور داخلی ایران و در نهایت جنگ روانی که تا زمان حاضر نیز ادامه یافته مقاومت و به راه خود ادامه داده است.

راهپیمایی باشکوه ملـت ایـران به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب بزرگ اسلامی وحدت و یکپارچگی ملت بزرگ ایــران و اراده پولادین آنها در تداوم اهداف عالیه انقلاب را به نمایش خواهد گذاشت.

روز 22 بهمن به ملت بزرگ ایران تعلق دارد. این روز به شخص و جناح و حزب خاصی تعلق ندارد و کسی حق مصادره آن را برای خود ندارد. آنچه مطرح است نظام اسلامی، شعائر اسلامی، احکام اسلام، هویت اسلامی و استقلال اسلامی است که همه باید پاسدار آن باشیم.

همه باید خدا را حاضر و ناظر بدانند و همگان از هر آنچه موجب اختلاف و تفرقه و تشتت است اجتناب کنند و در کمال وقار و صمیمیت و مهربانی همه مردم و احزاب و گروه‌های سیاسی در این اعلام حضور شرکت فعال داشته باشند؛ بر خود مسلط باشند، از کلمات و شعارهایی که تفرقه‌انگیز و موجب بی‌احترامی به یکدیگر است جداً خودداری کنند.

میثاق 22 بهمن 57، بار دیگر تجدید خواهد شد و تجلی وحدت یک ملت به ظهور خواهد رسید؛ وحدتی که امام خمینی(ره) نیز آن را رمز پیروزی معرفی کردند.

امسال نیز همه مردم ایران اسلامی از سوی چهره‌ها و نهادهای گوناگون کشور به شرکت پرشور در راهپیمایی روز 22بهمن دعوت شده‌اند.    


  
  

 

امام به ما آموخت تا امت اسلام در سراسر جهان آزاد نشوند مبارزه ادامه خواهد داشت.

پیامبر اکرم (ص) فرمودند: هرکس اهتمام به امور مسلمین نداشته باشد جزء امت من نیست.

قران کریم می فرماید: با هم ارتباط داشته باشید. (نگران حال همدیگر باشید)

مسلمان ایرانی باید با برادر مسلمان دیگر کشورها در ارتباط باشد، باید مشکلات آنها را بداند. و این در فرهنگ مسلمانان یعنی «وحدت کلمه»، وحدت نباید در حد شعار باقی بماند باید اجرایی شود وحدت ما باید طوری باشد که دشمنان جرأت نکند به فکر ایجاد تفرقه و توطئه بین مسلمانان باشند و به خودشان اجازه ندهند فرهنگ خود را بر کشور ما غالب کنند و به فرهنگ غنی مان تجاوز کنند. چرا آنها امروز سعی می کنند به کشورهای دیگر بقبولانند که ایران تروریست است؟ چرا می خواهند صفت پست خود را به ایران عزیزمان نسبت بدهند؟ آیا جز این است که ایران دلیل اصلی بیداری اسلام است. و این یعنی قطع شدن دست آنان از چپاول ثروتهای هنگفت مسلمین. چرا کشورهای اسلامی دیگر از ایران سرمشق می گیرند. آیا جز این است که آنها شاهد پیشرفتهای علمی- اقتصادی- سیاسی و ... ملت ایران بوده اند. به عبارت دیگر به استقلال رسیدن شان تنها در گروه پیروی از انقلاب اسلامی است؟ پس چرا آنها نتوانند به عنوان الگو از کشور ایران استفاده کنند.

علل عقب ماندگی:

عدم معرفت یا خودشناسی. اول باید خود را بشناسیم و بعد دشمن را. مللی که خود را گم کردند زودتر اسیر فتنه های دشمنان شدند.

فاصله گرفتن از قرآن و سنت. قرآن و سنت پیامبر از اصول اسلام است و فاصله گرفتن از آن برای یک کشور اسلامی یعنی نزدیک شدن به دشمن، یعنی زوال و شکست.

نباید فکر کنیم بازگشت به اسلام بازگشت به سنت قبیله ای است. ما باید معنویت اسلام، سیاست اسلام را دلیلی برای پیشرفت بدانیم. ما باید از غربزدگی و وابستگی به غرب فاصله بگیریم.

اگر تاریخ 1400 ساله اسلام را بخوانیم، می بینیم که ما سرچشمه علم در همه زمینه ها: پزشکی، نجوم، ریاضی، شیمی و ... بودیم. چه شد که غربیان علوم ما را به اسم خودشان ثبت کردند؟ دشمنان اسلام می دانند که ایران از استعداد علمی بالقوه ای برخوردار است. چرا آنها می خواهند جلوی پیشرفت علمی ایرانیان را بگیرند؟ چرا دست به ترور دانشمندان هسته ای ما می زنند؟ چرا آنها سعی میکنند با ترفندهای زیرکانه نخبگان کشورمان را به سمت خود سوق دهند؟ چون آنها نمی خواهند شاهد پیشرفت و شکوفایی ایران باشند. چرا که با این کار آینده خودشان به خطر می افتد. آنها اکنون شاهد بیداری اسلامی در دیگر سرزمینهای اسلام هستند و می دانند که این بیداری سرچشمه از ایران اسلامی دارد.

البته آنها از یک اصل مهم غافل مانده اند، آنها باید بدانند تهدیدهای اقتصادی، نظامی، سیاسی و ... نه تنها به نفع آنها نیست بلکه به نفع کشور عزیزمان است. چرا که از اول انقلاب تاکنون دست به تحریم ایران زدند که این خود دلیلی برای توسعه یافتگی و استقلال کشورمان گشته با وجود این باز هم آنها دچار اشتباه شدند. آنها فکر کردند با تحریم نفت خواهند توانست ما را تسلیم شکست اقتصادی کنند ولی باز هم در غفلت کامل به سر می برند، چرا که این امر باعث خواهد شد که ما از بند صادرات تک محصولی خارج شویم و سرمایه ملی مان را برای فرزندان عزیزمان ذخیره کنیم.

اگر به تاریخ غنی مان رجوع کنیم، می بینیم که هر کشوری اگر دنبال علم بود به ری، سمرقند، بخارا و ... رجوع می کرد. چرا دشمنان با تمام تلاشهایی که می کنند بیشتر به زوال و نیستی نزدیک می شوند؟ چرا مشکلات کشور داخلی خود را کنار گذاشته و به فکر فتنه در کشورهای درحال پیشرفت هستند؟ آیا اینطور نیست که آنها به اوج ذلت و خواری رسیده اند و نمی توانند با عقل و منطق از ملت خود دفاع نمایند؟ و یا اینکه با زیر سؤال بردن ملتهای دیگر از مشکلات خود تفره بروند.

امروز برای ما مثل روز روشن است که آمریکا و انگلیس با فتنه های گوناگون سعی دارند مسلمانان را به جان هم بیاندازند. چرا که آنها علناً اعتراف کرده اند، ما شکست خورده جنگ سلیبی هستیم و برای جبران آن از هر راهی اقدام می کنیم.

 دشمن می خواهد تفاوت را به تصاد تبدیل کند و تضاد را به ستیز