دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روز قیامت سه تن شفاعت می کنند : پیامبران، سپس دانشمندان و پس از آن شهیدان . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :58
بازدید دیروز :4
کل بازدید :167321
تعداد کل یاداشته ها : 191
103/2/21
11:9 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
کوثر بلاگ[0]
نوشتن یا نگارش عملی است که بشر بوسیله آن اندیشه هایش را مصور میکند. با نوشتن انسان می تواند افکار خود را به دنیایی که در دوردستهاست انتقال دهد. و هدف من از نوشتن ارتباط با مخاطبانی است که قابل مشاهده نیستند ولی وجودشان احساس می شود.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

 

آنهایی که حرف از مذاکره با آمریکا می زنند؛ یا مرعوب آمریکا هستند یا ساده لو.

به گفته امام ما هرگز با آمریکا به توافق نمی رسیم مگر اینکه دست از ظلم و ستم ملتها بردارد.

در سه دهه اخیر آمریکا ثابت کرده است که دشمن اسلام و ایران اسلامی است. ایران اسلامی به دنبال دانش هسته ای است و مشکل آمریکا این است که یک کشور بدون کمک آنها توانسته به این دانش دست یابد. آمریکا پیشرفت کشورهای رو به توسعه را نمی خواهد. آمریکا می خواهد همه کشورها وابسته به آنها باشند و از محصولات آنها استفاده کنند. هیچ کشوری استقلال کامل نداشته باشد، به همین خاطر هر کشوری که به فکر استقلال و خودکفایی باشد دست به مبارزه با آن کشور می زند. دشمنی آمریکا تاکنون با ملت عزیزمان ادامه داشته و تا این دشمنی وجود دارد ما هیچ مذاکره ای با آنها نخواهیم داشت.  


91/1/17::: 10:0 ع
نظر()
  
  

 

سیزدهمین روزِ فروردین ماه، به نامِ روز «طبیعت»نام گذاری شده است.در این روز، گرایش روح انسان به طراوت و طبیعت، شکوفا می شود.

دشتی به وسعت تمدّن ایران، سبزینه ای به زیبایی فرهنگِ ایران و مردمانی به زلالیِ آب که بر سر تا سر دشت های زیبای این سرزمین رؤیاها، می نشیند. پدرها و مادرها، پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها و نوه ها و نتیجه ها، هر یک سُفره ای پهن می کنند و نانی و خوراکی و آبی که فراهم است.

مردم، بیرون رفتن در این روز را نماد مهرورزی، دوستی، پالایش روح و روان از کدورت ها و اختلافات و پیامش را پیامِ مهر و آشتی می دانند.

طبیعت با شکوه و نشان قدرت بی پایانِ خداوندگاری سایه مِهر و نوازش خود را بالای سرمان گسترده، و در زیر پایمان، چونان مَهدِ آرامش و آسایش نشسته و گویا عهدی ناگُسستنی با ما بسته است.دریاهای گاه آرام و گاه نا آرام، کوه های سر به فلک کشیده، آفتابِ عالَم آرا، ماه و ستارگان شورانگیز و آسمان، این آبیِ آرام بلند که چون پرنیان، افق تا افق دامن گشوده و در هر چین دامانش، هزاران پولَک نقره ای جلوه گری می کند، ما را به مِهر می پذیرند، اما همواره از ما قهر و نامهربانی می بینند.

 


  
  

 

یک مشت دانه گندم، توی پارچه ای نمناک خیس خوردند؛ جوانه زدند و سبز شدند.کمی که بالا آمدند، دورشان را روبانی قرمز گرفت و همسایه ی سکه و سیب شدند.بشقاب سبزه آبروی سفره ی هفت سین بود. دانه های گندم خوشحال بودند و خیالشان پر بود از قصه گندمزارهای طلایی.آنها بپایان قصه فکر می کردند؛ به قرص نانی در سفره و اشتیاقی دستی که آنرا می چیند. نان شدن بزرگترین آرزوی هر دانه گندم است.

اما برگه ای تقویم تند و تند ورق خورد و سیزدهمین برگ، پایانه دانه های گندم بود. روبان قرمز پاره شد و دستی دانه ها گندم را از مزرعه کوچک شان جدا کرد. نیای نان و گندم تکه تکه شد، و این آخر قصه بود.

دانه ها دلخور بودند؛ از قصه ای که خدا برایشان نوشته بود. پس به خدا گفتند: «این قصه ای نبود که دوستش داشتیم، این قصه ناتمام است و نان ندارد»  خدا گفت: «قصه شما کوتاه بود، امام ناتمام ... !!! قصه شما، قصه جوانه زدن بود و روییدن. قصه ای که برای فهمیدنش عمری باید زیست... قصه شما، قصه زندگی بود تو کوتاهی اش؛ رسالتتان همین بود. خدا گفت: «قصه شما اگرچه نان نداشت، امام زیبا بود؛ به زیبایی نان»، «فرصتی در یک گره، سهم ما یک مشت زیستن را، زیبا زندگی کنیم، در قصه کوتاهی از بود ... و نبود... »


  
  

 

دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی است. جمهوری اسلامی با نود و هشت درصد آراء ملت به عنوان روز جمهوری اسلامی برگزیده شد. امام راحل تأکید داشتند که مردم خودشان باید برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند.
دوازدهم فروردین یوم ا... است. بیش از سه دهه است که ملت ما در انتخابات سرنوشت ساز شرکت کرده اند و نشان دادند پایبند به این نظام هستند و استقرار جمهوری اسلامی ایران با تلاش خودشان استمرار خواهد داشت.
مردم متوجه شدند که عزت، عدالت، پیشرفت و ... در پناه اسلام است. کشورهای دیگر نیز به این نکته پی بردند و سعی دارند با الگوبرداری از جمهوری اسلامی به پیروزی و استقلال دست یابند.
یکی از اهداف دشمنان اسلام این است که مانع این الگوبرداری شوند و سعی دارند با تهدیدها و فتنه های گوناگون ملت را خسته کنند ولی ملت ما ثابت کرده است در عشق به اسلام و اهل بیت ثابت قدم خواهد ماند. ملت و مسئولین وظیفه خود می دانند که با وحدت و انسجام در مقابل این دشمنان ایستادگی کنند. گرچه ما تا حد مطلوب فاصله داریم ولی خدمات زیادی توسط دولت صورت گرفته است به طوری که ابرقدرتها اعلام کردند که ایران در پیشرفت علم رشد 2 درصدی داشته است و رتبه اول را در جهان کسب کرده است.
به فرمایشات رهبر عظیم الشأن امسال در ادامه سال جهاد اقتصادی سال تولیدات ملی نامیده شد. پس ما هم باید با افزایش تولیدات بتوانیم از لحاظ اقتصادی هم در رتبه اولی را در جهان کسب کنیم. 


  
  

فاذا رأیتم الربیع فاکثروا ذکر النشور

                                            هنگامی که بهار را دیدید فراوان از معاد یاد کنید.«پیامبر اکرم (ص)»

اسلام آداب و رسومی که عاری از خرافات و شرک باشد قبول دارد و نوروز فرصت مناسبی است برای سله رحم.

نوروز روزی است که حضرت ابراهیم خلیل ا... بتها را درهم شکست.

نوروز روزی است که پیامبر (ص) برای امامت امام علی (ع) بیعت گرفت.

نوروز روزی است که امام عصر (عج) ظهور می کند.

در سال نو قرار داریم همانگونه که طبیعت نو می شود، همه جا سبز و خرم می شود. ما هم باید دلهای خود را از کینه ها و دشمنی نسبت به خودیها خالی کنیم و دل را پر از مهر و محبت نمائیم تا دل ما بهاری و سرسبز شود.

دلی که در آن جایگاه امام زمان (عج) باشد و امام وارد این خانه شود دل بهاری است.

با امید به اینکه سال جدید، سال فتح و پیروزی برای مسلمانان رقم بخورد.