دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شایسته است که دانش انسان بر گفتارش افزون و خردش بر زبانش چیره باشد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :45
بازدید دیروز :4
کل بازدید :167308
تعداد کل یاداشته ها : 191
103/2/21
6:43 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
کوثر بلاگ[0]
نوشتن یا نگارش عملی است که بشر بوسیله آن اندیشه هایش را مصور میکند. با نوشتن انسان می تواند افکار خود را به دنیایی که در دوردستهاست انتقال دهد. و هدف من از نوشتن ارتباط با مخاطبانی است که قابل مشاهده نیستند ولی وجودشان احساس می شود.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

 

خدایا به ما توفیق ده تا از کسانی باشیم که حاصل دسترنج یک مـــاه خود را در ماه مبارک رمضــان،از ایــن به بعــد هم حفــظ کنیم…

عید سعید فطر بر همه شیعیان مبارک باد.


91/5/29::: 12:10 ص
نظر()
  
  

روز قدس روز جهانی اسلام است.

در روز قدس، ملتها باید به حکومتهایى که خائن هستند هشدار دهند.
روز قدس روزى است که ما خواهیم فهمید چه اشخاصى و چه رژیمهایى با توطئه گرهاى بینالمللى موافقت دارند و با اسلام مخالفت.
آنهایى که شرکت ندارند مخالف با اسلام هستند، و موافق با اسرائیل.


و آنهایى که شرکت کردند، متعهد هستند و موافق با اسلام و مخالف با دشمنان اسلام - که در راس آنها امریکا و اسرائیل است.
روز امتیاز حق از باطل است، روز جدایى حق و باطل است.
من از خداوند تبارک و تعالى خواهانم که غلبه بدهد اسلام را بر همه قشرهاى عالم، بر همه مستکبرین، مستضعفین را غلبه بدهد.
و از خداى تبارک و تعالى خواهانم که برادرهاى ما را در فلسطین، در جنوب لبنان و در لبنان، و در هر جایى از عالم که هستند، از دست مستکبرین و از دست چپاولگران نجات بدهد.   «امام خمینی ره»


91/5/26::: 10:1 ص
نظر()
  
  

میلی منفرد گزینه پیشنهادی وزارت علوم، نجفی گزینه پیشنهادی وزارت وزیر آموزش و پرورش و سلطانی‌فر گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان از مجلس رأی اعتماد نگرفتند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از 4 روز  و هشت جلسه  رسیدگی به صلاحیت وزاری پیشنهادی کابینه روحانی سرنوشت 18 وزارتخانه دولت یازدهم را مشخص کردند.

پس از شمارش آرا جعفر میلی منفرد گزینه پیشنهادی وزارت علوم، محمدعلی نجفی گزینه پیشنهادی وزارت وزیر آموزش و پرورش و مسعود سلطانی‌فر گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان از مجلس رأی اعتماد نگرفتند.

محمود واعظی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزارت اطلاعات،علی طیب‌نیاوزارت اقتصادی و امور دارایی،محمد جواد ظریف وزارت امور خارجه،سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی،علی ربیعی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی،محمود حجتی وزارت جهاد کشاورزی،حجت‌الاسلام مصطفی پور محمدی وزارت دادگستری،سردار حسین دهقان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح،عباس آخوندی وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا نعمت‌زاده وزارت صنعت، معدن و تجارت،علی جنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،عبدالرضا رحمانی فضلی وزارت کشور، بیژن نامدار زنگنه وزارت نفت،حمید چیت‌چیان وزارت نیرو،از مجلس رای اعتماد گرفتند و کلیدار وزارتخانه دولت تدبیر و امید شدند.


  
  

در قرآن و روایات برای این شب فضیلت های بسیاری ذکر شده است. در این شب - که شب نزول قرآن به شمار مى‏آید - امور خیر و شر مردم و ولادت، مرگ، روزى، حج، طاعت، گناه و خلاصه هر حادثه‏اى که در طول سال واقع مى‏شود، تقدیر مى‏گردد.عبادت در آن شب، فضیلت فراوان دارد و در نیکویى سرنوشت یک ساله بسیار مؤثر است. در این شب تمام حوادث سال آینده به امام هر زمان ارائه مى‏شود و وى از سرنوشت خود و دیگران با خبر مى‏گردد. امام باقر علیه السلام مى‏فرماید: «انه ینزل فى لیلة القدر الى ولى الامر تفسیر الامور سنةً سنةً، یؤمر فى امر نفسه بکذا و کذا و فى امر الناس بکذا و کذا؛ در شب قدر به‏ ولى امر (امام هر زمان) تفسیر کارها و حوادث نازل مى‏شود و وى درباره خویش و دیگر مردمان مأمور به دستورهایى مى‏شود.»


شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه و تأکید شده است.
در بعضی از تفاسیر آمده است که روزی پیامبر اکرم فرمود:«یکی از بنی اسرائیل لباس جنگ پوشید و هزار ماه (هشتاد سال) از تن بیرون نیاورد و پیوسته مشغول یا آماده جهاد فی سبیل الله بود.»
یاران پیامبر تعجب کردند و آرزو کردند چنین فضیلت و افتخاری برای آنها نیز میسر شود؛ در این هنگام بود که سوره قدر نازل شد و بیان شد که « شب قدر از هزار ماه عبادت و جهاد برتر است.


  
  

 

به یاد همه مادربزرگ هایی که یادشان همیشه زنده و داستان های

خاطرانگیزشان همیشه پاینده است.

روحشان شاد و یادشان همیشه گرامی باد.


91/5/14::: 3:0 ع
نظر()
  
  
   1   2      >