دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند، دانشمند نمی شود، تا اینکه . . . در برابر دانشش چیزی از کالای پست دنیا نگیرد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :28
بازدید دیروز :4
کل بازدید :167291
تعداد کل یاداشته ها : 191
103/2/21
10:0 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
کوثر بلاگ[0]
نوشتن یا نگارش عملی است که بشر بوسیله آن اندیشه هایش را مصور میکند. با نوشتن انسان می تواند افکار خود را به دنیایی که در دوردستهاست انتقال دهد. و هدف من از نوشتن ارتباط با مخاطبانی است که قابل مشاهده نیستند ولی وجودشان احساس می شود.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

دفاع مقدس چرایی و چگونگی آن؟

 

سئوال: صدام با چه مجوزی جسارت حمله به ایران را به خود داد؟

جواب: مجوز قدرتهای بزرگ دنیا همچون آمریکا- روسیه- آلمان و ...

انگیزه­های حمله به ایران: فرض بر این می­گیریم چند دزد باهم قصد حمله به خانه­ای را دارند. آنها با مقاصد گوناگون دست به حمله می­زنند، یکی به قصد دزدی یخچال، یکی کامپیوتر و تلویزیون و دیگری ... قدرتهای بزرگ نیز برای حمله به ایران انگیزه­های متفاوت داشتند. روسها مشروعیت در چپاول افغانستان- آمریکا سلب استقلال از ایران برای سلطه نفت خاورمیانه- صدام گرفتن شهرهای مرزی کشور عراق.

و اما این جنگها چه تأثیری بر روی ملت ایران داشت؟

جنگ یکی از عوامل اصلی برای سرکوب توطئه های داخلی، منافقین و مهمتر از آن وحدت در بین گروههای مذهبی، سیاسی و ... به حساب می­آید.

در سال اول جنگ به دلیل دخالت کشورهای بیگانه، وحدت و انسجام در جنگ وجود نداشت ولی در سال دوم و بعد آن به دلیل آشکار شدن خیانتهای برخی رجال سیاسی (مانند بنی صدر) و مقاصد پلید بیگانگان، ملت با هوشیاری رهبر کبیر انقلاب به وحدت رسیدند که شامل وحدت در نیروهای مسلح، سپاه انقلاب اسلامی، نیروی دریایی و توده های مردم شد. و اما از دلایل مهم دیگر وحدت: نیاز مشترک- اهداف مشترک- دشمن مشترک و از همه مهمتر وجود رهبری عالم و فرزانه بود. که نتیجه آن دفاع همه جانبه به نام دفاع مقدس با تکیه بر ایمان و اتکال به خداوند سبحان سبب پیروزی­های مکرر در جبهه­های جنگ حق علیه باطل گردید.


88/7/4::: 10:16 ع
نظر()