دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را بجویید که آن رشته میان شما و خداوند است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :30
بازدید دیروز :4
کل بازدید :167293
تعداد کل یاداشته ها : 191
103/2/21
10:35 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
کوثر بلاگ[0]
نوشتن یا نگارش عملی است که بشر بوسیله آن اندیشه هایش را مصور میکند. با نوشتن انسان می تواند افکار خود را به دنیایی که در دوردستهاست انتقال دهد. و هدف من از نوشتن ارتباط با مخاطبانی است که قابل مشاهده نیستند ولی وجودشان احساس می شود.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

31 خرداد سالروز شهادت بزرگمرد بسیجی دکتر مصطفی چمران

به دست تروریستهای خائن، تسلیت عرض می نمائیم.

مصطفی چمران در سال 1311 خورشیدی در خیابان پانزده خرداد تهران به دنیا آمد.

وی از 15 سالگی در جلسات تفسیر قرآن سید محمود علایی طالقانی در مسجد هدایت و در دروس فلسفه و منطق مرتضی مطهری و نیز در جلسات دیگر شرکت داشت.

چمران از نخستین اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران بود. در مبارزات سیاسی دوران مصدق، از مجلس چهاردهم تا ملی شدن صنعت نفت شرکت فعال داشت. وی در روز 16 آذر 1332 در حمله گارد به دانشکده فنی دانشگاه تهران جزو معترضان به حضور نیکسون بود. چمران از مسوولان نهضت مقاومت ملی و عضو جبهه ملی در دانشگاه تهران به شمار می امد .

او به همراه تنی چند از هم فکرانش به تاسیس نهضت آزادی ایران در خارج از کشور مبادرت کرد و عضویت او در این حزب تا زمان کشته شدن ادامه داشت.

چمران با بورس شاگرد اولی در دانشگاه تهران برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و در دوره‌های کارشناسی ارشد (رشته الکتریسیته) در دانشگاه تگزاس A&M و دکتری(رشته فیزیک پلاسما و الکترونیک) در دانشگاه برکلی تحصیل نمود.

چمران در یکی از موسسات پژوهشی بزرگ آمریکایی به نام بل استخدام و تا تیرماه 1344 (1967) که به همراه دوستانش به خاورمیانه رفت، در این شرکت فعالیت داشت.

چمران از شاگردان آیت‌الله طالقانی در ایران و از اعضای بنیانگذار نهضت آزادی خارج از کشور بود. در آمریکا با همکاری ابراهیم یزدی برای اولین بار انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا را پایه‌ریزی کرد و از مؤسسین انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی در کالیفرنیا بود. به دلیل این فعالیت‌ها، بورس تحصیلی شاگرد ممتازی وی از سوی رژیم شاه قطع شد و از آن پس تا پایان دوره دکتری در دانشگاه برکلی به عنوان پژوهش یار (RA) مشغول به کار شد.

در سال 1962 (1341 ش)، پس از فارغ‌التحصیل شدن با خانواده خود به نیوجرسی منتقل شد و ضمن عضویت در شورای مرکزی جبهه ملی به عنوان عضو هیئت اجرایی و مسئول مالی به فعالیت پرداخت.تدارک اعتراضات و بسیج دانشجویان در جلوی سازمان ملل در نیویورک، جلوی کاخ سفید در واشنگتن و همچنین سفارت ایران در شهر واشنگتن و سایر کنسولگری‌ها در شهرهای شیکاگو، نیویورک، سانفرانسیسکـو در جهت اعتراض به وضعیت سیاسی ـ اجتماعی ایران بخش عمده‌ای از تلاش و فعالیت‌های او در این سال‌ها است.

 

ادامه مطلب...

  
  

ملت ایران با شرکت در انتخابات 24 خرداد و  7/72 درصدی رأی، بار دیگر حماسه ای دیگر آفریدند.

حماسه ای که نشانه دلبستگی و پایداری ملت ایران به این نظام، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است.

در پی حماسه با شکوه و تاریخی ملت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تشکر و قدردانی خطاب به مردم ایران صادر کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این پیام با اشاره به حضور متراکم و خیره کننده ایرانیان مومن و غیور در صحنه حماسی انتخابات، این حضور عظیم را نشان دهنده رشد فزاینده سیاسی و پای فشردن بر مردمسالاری دینی صادقانه و باطل السحر بافته ها و گزافه های دشمنان حسود خواندند و تأکید کردند: پیروزِ حقیقی انتخابات، ملت بزرگ ایران است که به حول و قوه الهی توانست گامی استوار بردارد و گوهر نفوذناپذیر و چهره ی پر نشاط و مصمّم و دل سرشار از امید و ایمان خود را به نمایش بگذارد.

متن کامل پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

ادامه مطلب...

  
  

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در طول 24 سال اخیر همواره به اقتضای جایگاه رهبری جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی‌های ایام منتهی به انتخابات، شاخص‌هایی را برای شناخت نامزد اصلح، برای مردم بیان می‌کنند.
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در آستانه‌ی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، بخش‌هایی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ی شاخص‌های نامزد اصلح را که برگرفته از 6 سخنرانی ایشان در سال‌های 91 و 92 است، به ترتیب تاریخ سخنرانی
منتشر می‌کند:

کار اجرایی بلد باشد و توانایی کشیدن بار سنگین اداره مملکت را داشته باشد 91/10/19
نقاط قوت امروز را منهای نقاط ضعف موجود داشته باشد 92/01/01
توانایی مدیریت اجرائی کشور را داشته باشد 92/02/07
معتقد به قانون اساسی و دارای روحیه مقاوم در برابر دشمنان باشد 92/02/07
با برنامه، باتدبیر و باحکمت باشد 92/02/07
سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داشته باشد 92/02/07
مهذب به اخلاق باشد، به حاشیه‌ها نپردازد و وعده بی‌مبنا ندهد 92/02/07
تدین، تعهد، آمادگى و توانائی انجام کار بزرگ مدیریت عالی اجرائی کشور را داشته باشد 92/02/16
کارى، مردمى، مقاوم، ارزشى، باتدبیر و قانون‌مدار باشد و درد مردم را حس کند 92/02/16
پیش‌برنده کشور در عرصه‌های مادی و معنوی باشد 92/02/25
انسانی شایسته‌، وارسته‌، باعزمِ، مؤمن، انقلابى و با همت جهادى باشد 92/02/25
همتش بر حفظ عزت و حرکت کشور در جهت هدفهای انقلاب باشد 92/02/25
شعارهایی بدهد که منطبق با واقعیات کشور باشد 92/02/25
بتواند با امانتِ کامل بار سنگین ریاست جمهوری را بر دوش بکشد 92/02/25
بتواند برای بازکردن گره مشکلات، ایستادگی، عزت ملی و آینده کشور تلاش کند 92/03/06
ریخت‌و‌پاش و تبلیغات زیاد از اندازه نداشته باشد 92/03/06


  
  

بیست و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی رهبر انقلاب و قیام خونین پانزده خرداد تسلیت باد.

خصوصیات امام، استثنایی، ممتاز و بی نظیر است و هرچه در ابعاد شخصیت ایشان تامل کنیم، این استثنا و امتیاز را بهتر و بیشتر می یابیم. حال که این داغ بزرگ، دل‌های ما را گداخته است و غم سنگینی قلب‌های ما را می فشارد، خلا وجود او را بیشتر احساس می کنیم….

حضرت امام (ره) تلاش کردند که با سازمان‌دهی روحانیت واعزام آن‌ها به نقاط مختلف کشور بنیه‌ی ملی کشور را تقویت کنند و از همین خاستگاه دینی و مبتنی بر نگاه مردم‌ سالارانه این حرکت را دنبال کردند. امروز آنچه در قانون اساسی تاکید می‌شود جمهوریت و اسلامیت است که ریشه‌های آن در همان حرکت اتفاق افتاد و امروز بعد از گذشت 34 سال از انقلاب اسلامی و با گذشت 50 سال از این قیام همچنان همان اندیشه حاکم است که نشانگر این است که اگر یک تصمیمی درست و اصولی باشد نه تنها با گذر زمان فراموش نمی‌شود بلکه جدی‌تر باقی می‌ماند.

فرمایش رهبر انقلاب: ملت ایران نباید 15 خرداد را از یاد ببرند و نباید هیچیک از این جنایاتی که از 15 خرداد به این طرف شده و جلوترش( به دست پدر این شاه شده‌است) نباید ملت اینها را از یاد ببرد، اینها باید سرلوحه قضایای آنها باشد. برای اینکه مبدأ تفکر باشد. باید سران قوم تفکر کنند در این امور.