دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه را دانش نیست، هدایت نیست . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :49
بازدید دیروز :4
کل بازدید :167312
تعداد کل یاداشته ها : 191
103/2/21
7:52 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
کوثر بلاگ[0]
نوشتن یا نگارش عملی است که بشر بوسیله آن اندیشه هایش را مصور میکند. با نوشتن انسان می تواند افکار خود را به دنیایی که در دوردستهاست انتقال دهد. و هدف من از نوشتن ارتباط با مخاطبانی است که قابل مشاهده نیستند ولی وجودشان احساس می شود.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

 

تلاش برای پیشرفت و سربلندی ایران در سطح بین الملل

      نیاز کشورمان اکنون در سطح بین الملل خلاقیت و نوآوری است. برای رشد و شکوفایی جامعه باید دست به خلاقیت و نوآوری زد و جامعه را از حالت سنتی به سمت توسعه و پیشرفت سوق داد. ولی چطور می توانیم جامعه خود را به جامعه ای رشد و توسعه یافته تغییر دهیم؟

       جامعه ای که در آن سیر صعودی پیشرفت حاکم باشد، هر روز از طرف تک تک اعضای خود شاهد خلاقیت و نوآوری است. در این جامعه نوآوری به قشر متفکر و اندیشمند محدود نگردیده و همه مردم را شامل می شود. می دانیم که سرچشمه خلاقیت،‏ نیاز است. اغلب مواقع اگر نیازی در زندگی بشر مشاهده نشود، الزامی به خلاقیت وجود نخواهد داشت. نیازهای بشر معمولاً‏ به طور یکنواخت بروز می یابند. نوع و دلیل بروز یک بحران در اینجا مد نظر نیست، آنچه مهم است هجوم سیل عظیمی از نیازها پس از وقوع بحران است که می تواند در جامعه سبب یک انقلاب فکری در نزد افراد گوناگان شده و به شکل نوآوری و خلاقیت بروز نماید.

         گاهی اوقات افراد در خود نیرویی احساس می کنند که همواره آنان را وا می دارد که در جهت کمک به دیگران و ارتقای سطح زندگی در جامعه، دست به نوآوری بزنند. این افراد از هر جنس و سن و شغلی می توانند باشند.


89/1/20::: 9:50 ع
نظر()
  
  

 

بهترین عبادت ها، انتظار فرج حضرت مهدی (عج) است.

شخصی از امیر مومنان علی (ع) پرسید: محبوب ترین کار در نزد خداوند چیست؟ آن حضرت در پاسخ فرمودند: انتظار فرج حضرت مهدی (عج) بهترین عبادت است.

امام صادق (ع) فرمودند: کسی که با اعتقاد به امامت حضرت مهدی (عج)، در حال انتظار او بمیرد مانند آن است که در خیمه آن حضرت مرده است.

امام صادق (ع) می فرمایند: کسی که در انتظار امام دوازدهم حضرت مهدی (عج) است، مانند کسی است که شمشیرش را کشیده و در پیشاپیش رسول خدا (ص) با دشمن می جنگد و از آن حضرت دفاع می نماید.

ایشان می فرمایند: کسی که در حال انتظار ظهور امام مهدی (عج) بمیرد، کسی است که در خیمه ی حضرت است بلکه همانند کسی است که در رکاب رسول خدا (ص) با شمشیر می جنگد.


89/1/13::: 9:53 ع
نظر()
  
  

 

12 فروردین روز استقرار جمهوری اسلامی

1-    روز مجد و عظمت اسلام و روز واقعی رهبر انقلاب

2-    استقرار جمهوری اسلامی در واقع جنبش بیداری اسلام را شتاب داد و باعث عزت اسلام و مسلمین شد و به دنیا ثابت نمود که اسلام می تواند با آموزه های دینی و مشارکت مردمی باعث پیشرفت و پویایی در همه زمینه ها شود. اسلام در همه زمینه ها برنامه و قانون دارد و تمام توطئه ها و فتنه های بیگانگان با تشکیل جمهوری اسلامی نقش بر ملا شد.

                                              بر همگان مبارک باد.      


89/1/11::: 11:47 ع
نظر()
  
  

 

*همت مضاعف، *کار مضاعف

           نامگذاری سال 89 به عنوان سال همت و کار مضاعف از جانب رهبر انقلاب را گرامی می­داریم و آن را الگویی برای کار و مصرف قرار می­دهیم. همانطور که می دانیم ما در دهه چهارم انقلاب قرار داریم و در سالی که برای رفع فقر و پیشرفت و توسعه یافتگی نیاز به همت مضاعف داریم تا بتوانیم به قله های بلند افتخار دست یابیم. طبق فرمایشات رهبر فرزانه مردم ما در سال 88 خوش درخشیدند. با حضور در صحنه و برهم زدن نقشه های شوم بیگانگان. ولی این حضور باید در سال جدید استمرار بیشتری داشته باشد. در عرصه های: معنوی، علمی (دانشگاه ها و مدارس)، اقتصادی (هدفمند کردن یارانه ها) نیاز به همت بالا و تلاش مضاعف و همکاری بیشتر داریم. همچنین در عرصه کشاورزی، مسئولان باید مشکلات کشاوران را مرتفع کنند با برنامه ریزی و تلاش بیشتر. در عرصه فرهنگی باید دین مبین اسلام را در کشورهای دیگر رواج دهیم و نهایتاً در عرصه سیاسی، همه سیاستمداران کشور باید با وحدت و یکپارچگی و عرق ملی همه مشکلات سیاسی را کنار گذاشته و تنها با هدف پیروزی و سرافرازی سرزمین شان به کمک مسئولین نظام بشتابند تا با پیشنهادات و نقطه نظراتشان همه فتنه ها و حلیه های دشمنان بیگانه را خنثی کرده و به آنها اجازه ندهند که در سرنوشت این کشور دخالت کنند.

                                       آرزوی توفیق روز افزون داریم برای همه خدمتگزاران و همه ملت ایران


89/1/8::: 11:40 ع
نظر()
  
  

 

گل تقدیم شماعوامل زمینه ساز برای ظهور حضرت مهدی (عج):گل تقدیم شما

* در میان عوامل زمینه ساز می­توان ده عامل را به عنوان بهترین عوامل زیربنایی و ریشه ای برای انتظار و آمادگی در راستای ظهور حضرت مهدی (عج) مطرح کرد:

1-    تکیه به اسلام ناب و جدا کردن آن از اسلام غیر ناب محمدی (ص)

2-    تکیه بر پیشرفت های علمی و رشد اندیشه ها و فکرهای بلند

3-    استقامت، شجاعت و قاطعیت

4-    انقلاب اخلاقی، زهد و وارستگی

5-    ایمان عمیق و توکل صحیح و رابطه ی تنگاتنگ با خدا

6-    برخوردها و شیوه های منطقی و استدلالی با همدیگر

7-    توجه به طبقه مستضعف و محروم

8-    اتحاد و به هم پیوستگی مسلمانان

9-    انتخاب رهبری صحیح و توجه به ولایت فقیه

10- برنامه ریزی های جامع در همه عرصه ها


89/1/6::: 6:21 ع
نظر()
  
  
   1   2      >