دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خداوند بنده ای را دوست بدارد، بلا را به او می پیوندد ؛ زیرا خداوند ـ عزّوجلّ ـ، می خواهد او راخالص سازد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :38
بازدید دیروز :17
کل بازدید :167501
تعداد کل یاداشته ها : 191
103/2/31
10:5 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
کوثر بلاگ[0]
نوشتن یا نگارش عملی است که بشر بوسیله آن اندیشه هایش را مصور میکند. با نوشتن انسان می تواند افکار خود را به دنیایی که در دوردستهاست انتقال دهد. و هدف من از نوشتن ارتباط با مخاطبانی است که قابل مشاهده نیستند ولی وجودشان احساس می شود.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

هفته دولت، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گرامی باد.

چه زیباست تقارن هفته دولت با اجلاس سران کشورها. ما نسل سومی ها شهیدان رجایی و باهنر را تنها با توصیف می شناسیم و شاید برای ما خاطراتی که پدران و مادرانمان از این دو بزرگوار تعریف می کنند زیاد ملموس نباشد. توصیفاتی که از زحمات شایسته و شخصیتهای این دو بزرگوار شنیده ایم مرا به یاد زحمات دلسوزانه دکتر احمدی نژای می اندازد. بسیار بی انصافی است مردم مداری و عشق ورزی رئیس جمهورمان را نادیده بگیریم. چطور می شود بعضی از انسانها چشم را روی حقیقت بسته و گوششان کر می شود؟ متأسفانه بعضی از انسانها از کودکی یاد گرفته اند تا زمانی افراد برجسته و دلسوز در قید حیاتند نه تنها از زحمات بی دریغ آنها قدردانی شایسته نمی کنند بلکه با ایرادهای واهی و سنگ اندازی سعی در کوچک کردن شخصیت و زحمات آنها را دارند ولی متأسفانه زمانی متوجه اشتباه شان می شوند که بسیار دیر شده است. یا به عبارت عامیانه مرده پرستی را بر زنده پرستی ارج می نهند. البته ناگفته نماند قشر رنج دیده و مظلوم این زحمات بی دریغ را درک می کنند و با زبان خود قدردانی می کنند و بی انصافی و قدرنشناسی خواص را با ادبیات خود جبران می کنند.

اجلاس سران عدم تعهد در ایران نمونه ای از اهداف متعالی دولت دکتر احمدی نژاد است برای شناساندن چهره واقعی ایرانیان و مسلمانان، فرصتی برای گسترش عدالت ورزی کشورها و ... جالب اینجاست که کشورهای دیگر قدر و منزلت رئیس جمهورمان را شناخته و از او قدردانی می کنند. ولی ملت ما از آن چشم پوشی کرده و سعی در کمرنگ کردن نام او را دارند. خدا را شاکریم اراده، شجاعت، دلیری و صبر دکتر را به حدی قرار داده که توانسته این بی مهری ها و بی انصافی ها را تحمل کند و کشور را به نحو شایسته سربلند و با عزت نگهدارد. البته منکر این نظر نیستم که دولت احمدی نژاد دارای نقصهایی هم بوده است چه بسا دولت های پیشین هم دارای نقصهای بسیاری بوده اند ولی فاقد اهداف متعالی و یا خدمتگزاری شایسته.


91/6/6::: 2:10 ص
نظر()
  
  

نیاز ملت امروز به دولتی صالح است و این محقق نمی شود جز آنکه این دولت مدیران صالح و کارمندانی شایسته داشته باشد.

بسیار به چشم می خورد در نظامهای پیشین و کنونی دولت صالح بوده ولی مدیران صالح نبوده و این امر منجر به آسیب قشر مردم مظلوم شد. آیا تا به حال به این فکر کرده اید چرا یک مدیر به ظاهر موفق ولی در باطن شکست خورده است؟

خدمتگزاری به خلق یکی از نیکو کارترین کارهایی است که خداوند بر آن تأکید داشته است. پیامبر اکرم (ص) هم تأکید داشته اند اگر برای سفر به جایی می روید حتی اگر دو نفر باشید یک نفر به عنوان رهبر، مدیریت سفر را به عهده داشته باشد. به نظر این قلم یکی از دلایل شکست باطنی مدیران یا روسای رتبه دومی، سومی و ... دولت عدم اهتمام به این مورد است. شاید بعضی از افراد بر این عقیده باشند که مدیریت باید در ذات یک فرد باشد. به عبارت دیگر فرزندی که متولد می شود از همان ابتدا با این حس ریاست متولد می شود. بعد از گذر زمان در هنگام بازی با هم سالان خود بر آنها کنترل و مدیریت می کند یا در هنگام تحصیل بر روی هم شاگردیهای خود نظارت می کند و برای آنها خط و مشی تعیین می کند تا کلاسی موفق در مدرسه داشته باشند. یا در هنگام اجرای سرود یا تئاتر، فردی به عنوان راهبر، مدیریت یک گروه را برای اجرا به عهده می گیرد. همه این موارد نشان می دهد که مدیریت کار هر کسی نیست. خیلی از افراد پست مدیریتی می گیرند و بدون هدف به کار خود ادامه می دهند و بعد از چند صباحی متوجه می شوند که مدیریت شان پوشالی است و رها می کنند. حتی بعضی ها از روی خودخواهی و منافع شخصی به این مدیریت ادامه می دهند. ولی اگر نظارتی وجود نداشته باشد این مدیر پوشالی تا کجا می تواند به اشتباهات خود ادامه دهد؟ و یا اگر مدیری در حال اشتباه است آیا ناظری بر کارهایش وجود دارد؟ و آیا تا به حال به این فکر کرده اید چه قشری در این میان ضرر می کنند ملت یا دولت؟ قشر ضعیف یا ثروتمند؟ چه کسی باید جوابگوی اشتباهات یک مدیر باشد؟

متأسفانه باید به این نکته اشاره کنم در کشورما بسیارند از این مدیران پوشالی که هیچ نظارتی بر عملکرد آنها انجام نمی گیرد و اگر هم انجام شود رابطه ایست! یکی از دلایلی که فرار مغزها در کشور انجام می گیرد و نخبگان و جوانان ارزشی مان به کشورهای دیگر پناه می برند همین مدیریت پوشالی است. چرا نیمی از دانشمندان کشور آمریکا ایرانی هستند؟ آیا آنها عاشق و وفادار به کشور و ملت خود نیستند؟ چه شرایطی ایجاد شده است که آنها مجبور به ترک میهن عزیز خود کرده است؟ توجه به این نکته داشته باشید که یک نوجوان با اشتیاق بسیار خود را برای کنکور آماده می کند، رتبه می آورد و فارغ التحصیل برتر یک دانشگاه می شود تنها به این امید که برای سربلندی کشور و ملت خود فردی مفید و شایسته باشد. اما متأسفانه به خاطر ناکارآمدی بسیاری از مدیران این فرد شایسته و مفید برای کشور کنار گذاشته می شود و افرادی بی سواد و یا به ظاهر باسواد و بدون شایستگی خدمت به کشور و ملت وارد صحنه می شوند و جای فرد شایسته و باسواد را پر می کنند. به نظر شما تکلیف این نخبه دانشگاهی چیست؟ چطور می تواند از حق خود دفاع کند؟ به چه کسی می تواند معترض شود؟ و آیا صدای او شنیده خواهد شد؟ چه کسی پاسخگوست؟

به نظر این قلم دولت می تواند نظارت بیشتری بر روی انتخاب مدیران داشته باشد و در بکارگیری آنها محتاطانه عمل کند. چه بسا مدیرانی وجود دارند با شایستگی، سوابق اجرایی و توان مدیریتی بالا که به خاطر زیر بار نرفتن همین روابط و یا اجرای ضوابط طرد شده اند. و اما وظیفه خطیر دولت احیای این مدیران است. چرا که آنها طرد نشده اند بلکه این ملت است که ارزشهایش در حال طرد شدن است و موفقیت مورد انتظار حاصل نشده است.

در پایان خاطر نشان می کنم یکی از دلایل استقرار و استحکام نظام جمهوری اسلامی در زمان حاضر رهبری عظیم الشأن انقلاب خامنه ای عزیز می باشد و خدا را شاکریم که رأس این ملت را فردی دلسوز، مدیر، مدبر، با صلابت و استوار قرار داده است. برای سلامتی و طول عمر شان صلوات


91/6/4::: 1:13 ص
نظر()
  
  

      مهمترین رویداد سیاسی جمهوری اسلامی ایران  

مهمترین بخش این رویداد مهم، انتقال پیام این اجلاس توسط رسانه ها به افکار عمومی دنیا است. 

16 همین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران و با ریاست جمهوری ایران برگزار می شود.

مزیتهای این نشست برای کشور ما:

*      شکست خط تحریم انزوای ایران

  آشنایی ملتها با توانمندیهای ایران 

*   فراهم آمدن ارتباطات سیاسی و اقتصادی

این جنبش در سال 1961 و در اوج جنگ سرد با هدف وحدت میان کشورهایی که در نه اردوگاه کمونیسم و نه در اردوگاه سرمایهداری قرار داشتند تشکیل شد.

سران جنبش عدم تعهد شرکت کننده در این اجلاس اکثرا رئیس جمهور، نخست وزیر و یا پادشاه آن کشور هستند.

ایران سردمدار مبارزه با یکجانبه گرایی و پرچمدار مخالفت با بی عدالتی و تبعیض در جهان است

و به طور قطع با برگزاری این اجلاس در تاریخ 9 و 10 شهریور در تهران شاهد برکات فراوانی خواهیم بود.

شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در تاریخ نهم و دهم شهریور ماه در سالن اجلاس سران کنفرانس اسلامی با سخنرانی مقام معظم رهبری برگزار می‌شود و طبق گفته‌ی سخنگوی این اجلاس 41 کشور تاکنون اعلام کرده‌اند که در سطح عالی در این اجلاس حضور پیداکنند. تاکنون حضور نمایندگان 100 کشور در این اجلاس قطعی شده است.

 مجموع خبرنگاران خارجی که این اجلاس را پوشش خواهند داد به بیش از 500 خبرنگار و گزارشگر از رسانه‌های خارجی مختلف دنیا خواهد رسید.

رئیس جمهور:باید تلاش شود تا مطالب ارائه شده در این اجلاس به طور کامل به اطلاع جهانیان رسانده شود و این وظیفه خطیری است که باید به آن به صورت خاص توجه شود.


91/6/1::: 10:34 ع
نظر()
  
  
<      1   2